برگزاری مراسم ختم آرامستان های زنجان همچنان ممنوع است

ساعت: 19:49
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۲
کد خبر: 1784011

معاون شهردار زنجان با بیان اینکه همچنان برگزاری مراسم ترحیم در آرامستان های زنجان ممنوع است، گفت: متاسفانه برخی خانواده ها به دلیل تعطیلی مساجد و عدم تدفین، مراسم ترحیم را در آرامستان بهش زهرا برگزار می کنند. در مسجد.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد همتیان در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; زهرا(س) در خصوص مراسم ختم در بهشت ​​اظهار داشت: معبد فقط برای اقامه نماز و دفن اموات است و به هیچ وجه نباید مراسم ختم در معبد برگزار شود.

وی با بیان اینکه اخیراً مراسم ختم مساجد به هیئت امنای مساجد واگذار شد تا با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شود، خاطرنشان کرد: و عدم برگزاری مراسم ختم در مساجد.

همتیان با تاکید بر اینکه مراسم تشییع نباید در حرم برگزار شود، تصریح کرد: مراسم تشییع تنها به دعا برای میت و دفن میت با حضور تعداد محدودی از بستگان است.

معاون خدمات شهری شهرداری زنجان گفت: با توجه به تعطیلی مساجد، شهروندان حداقل یک بار مراسم ترحیم را در حرم برگزار می کنند که باعث ازدحام و ازدحام جمعیت می شود.

وی گفت: اگر مراسم ختم در مساجد با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود، باعث کاهش تجمعات در معبد و همچنین کاهش خطر شیوع ویروس کرونا می شود.

همتیان با بیان اینکه به نظر ما نباید مراسمی در حرم برگزار شود، خاطرنشان کرد: خانواده هایی که به دلایلی در بهشت ​​زهرا(س) تشییع جنازه خود را برگزار می کنند عزیزان خود را از دست داده اند و داغدار هستند و از سلامت روانی برخوردار هستند. آنها در قید حیات نیستند، بنابراین نمی توان این خانواده ها را جدی گرفت، بلکه باید شرایط حاکم بر جامعه را در زمینه بیماری های قلبی عروقی نیز رعایت کنند و از برگزاری مراسم خودداری کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری زنجان گفت: متاسفانه در مراسم اختتامیه صومعه سرا به دلیل تجمع مردم در یک مکان هیچ مشکلی از نظر بهداشتی وجود ندارد. اگرچه برخی از خانواده ها صندلی ها را کنار می گذارند، اما باز هم نباید آنها را بازداشت کرد.»

وی علت ازدحام جمعیت و تجمع در بهشت ​​زهرا(س) را تعطیلی مساجد عنوان کرد و گفت: با این حال از شهروندان انتظار می رود شرایط جامعه را رعایت کنند و از برگزاری مراسم در معبد خودداری کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید