استاندار تهران: تصمیم نهایی 31 اسفند در مورد باخمن تا پایان امشب یا تا بامداد فردا گرفته می شود/ برگزاری مراسم اعتکاف در شهرستان های سرخ رنگ ممنوع است.

استاندار تهران: تصمیم نهایی 31 اسفند در مورد باخمن تا پایان امشب یا تا بامداد فردا گرفته می شود/ برگزاری مراسم اعتکاف در شهرستان های سرخ رنگ ممنوع است.

روز جدید محسن منصوری استاندار تهران از آخرین مصوبات و تصمیمات اعمال محدودیت و کنترل شرایط عروق کرونر خبر داد.

استاندار تهران با اعلام آخرین مصوبات و تصمیمات برای محدودسازی و کنترل بیماری های عروق کرونر گفت: در دو هفته اخیر شرایط خوبی برای ابتلا به این ویروس نداشته ایم و هنوز به اوج ششمین پیک نرسیده ایم. “

محسن منصوری روز شنبه در ستاد مبارزه با کرونا در تهران افزود: آنچه به گفته کارشناسان تنها راه درمان و کنترل افزایش واکسیناسیون است، نوبت سوم در تهران به 32 درصد تزریق شده است.

وی گفت: با وجود اینکه سرعت و شدت تزریق دوز سوم افزایش یافته است اما نیاز به بسیج همه در این استان است و شهرداری ها باید به فضاسازی و تبلیغ تزریق دوز سوم کمک کنند.

استاندار تهران با تاکید بر اینکه خانواده ها باید برای تزریق واکسن به کودکان 7 تا 10 ساله ترغیب شوند، گفت: در مورد آمیکرون محدودیت قرنطینه و تعطیلی مستمر چندان موثر نیست. در عین حال نمی‌توانیم کار را ترک کنیم.»

وی خاطرنشان کرد: یک سری تصمیمات در حوزه آموزش و پرورش و اصناف گرفته ایم که ادامه دارد و در مورد نمایشگاه ها مواردی وجود دارد که مدت هاست از مهمانان خارجی دعوت شده و تعطیلی آنها آسیب بین المللی دارد. برای ما که در نهایت تصمیم به برگزاری این گونه نمایشگاه های کنترل شده به صورت محدود گرفته شد.

منصوری ادامه داد: در مورد سایر نمایشگاه ها، شرکت های نمایشگاهی باید به صورت موردی درخواست دهند و مواردی که قرار است برگزار شود باید با ضوابط مجوز صادر شود، اما برای سایر موارد، نظر اعمال می شود. با توجه به حساسیتش .

استاندار تهران گفت: در انتخابات اصناف 2 سال تاخیر در انتخابات وجود دارد و باید یاد بگیریم با این ویروس زندگی کنیم. همچنین برای جلوگیری از هر گونه مشکل آن را تمدید کنید.

وی افزود: با توجه به برنامه های دهه فجر درخواست داریم این برنامه ها با ظرفیت حداکثر 30 درصد اجرا شود.

منصوری تاکید کرد: در مورد اعتکاف در شهرهای قرمز ممنوعیت اجرا می شود و در شهرهای نارنجی و زرد تا 20 درصد مجاز است و در صورت بدتر شدن وضعیت، تجدید نظر خواهیم کرد.

استاندار تهران اعلام کرد: در مورد آمیکرون به دلیل اینکه تعداد فوتی ها زیاد نیست و سرعت بهبودی بیشتر است، علیرغم اینکه در شرایط قبلی به هر بیمار 2 هفته مرخصی استعلاجی داده می شد، اما در این زمینه، 5 روز مرخصی استعلاجی باید اعطا شود زیرا خدمات واحدهای اجرایی آسیب دیده است.

وی افزود: موضوع بعدی بحث واکسیناسیون است که تا پایان بهمن ماه هیچ یک از مراکز جمعی تعطیل نشود و همه به زور به کار خود ادامه دهند.

منصوری بیان کرد: در مورد مترو نیز باید مصوبه قبلی کارخانه ادامه داشته باشد و سیستم فروش بلیت به سامانه من در ایران متصل شود تا افراد واکسینه نشده اجازه خرید بلیت نداشته باشند و اگر اجرای آن جواب نداد. کتباً به وزارت کشور ابلاغ خواهد شد.

استاندار تهران گفت: مراکز رالی مراکز مشترکی مانند مترو، اتوبوس، بی آر تی و بازار هستند و همه باید با ماسک وارد آن شوند و افراد بدون ماسک نباید اجازه ورود و تردد را داشته باشند.

وی ادامه داد: با شرایط مالی فعلی نمی توانیم واگن مترو را خریداری و وارد کنیم بنابراین باید با امکانات موجود شرایط فعلی را مدیریت کرد.

منصوری یادآور شد: راهپیمایی 22 باخمن تا پایان امشب یا حداکثر صبح فردا یکشنبه اعلام می شود.

استاندار تهران گفت: محدودیت های زیادی در شهرستان پیشوا داریم و برای ارائه خدمات مدرسه شبانه روزی تعطیل نشود.

وی افزود: باید خود را برای روزهای سخت تری آماده کنیم و قطعا با بیماری ها و شیوع بیشتری مواجه خواهیم شد، بنابراین بیمارستان ها و مراکز درمانی باید مجهز و آماده پذیرش بیماران بیشتری باشند.

دیدگاهتان را بنویسید