برگزاری کنگره ملی 10000 شهید عشایر بزرگترین رویداد فرهنگی در سطح ملی و فراملی است.


ساعت: 10:37
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۳
کد خبر: 1821407

فرمانده بسیج عشایری ناحیه مقاومت چهارمحال و بختیاری:

علی عسگر ایزدی گفت: برگزاری کنگره ملی شهدای عشایر به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری بزرگترین رویداد فرهنگی در سطح ملی و فراملی در آغاز قرن جدید است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ علی عسگر ایزدی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان چهارمحال و بختیاری در حاشیه نشست تخصصی کمیته نمایشگاه و کابین کنگره ملی ده هزار شهید جامعه عشایری در اداره کل امور عشایری استان اظهار داشت: در سال 1380 در سال 1394 در 1388 بهمن ماه سال 1390 برگزار شد. بزرگترین رویداد فرهنگی در سطح ملی و فراملی کشور در آغاز قرن جدید است.
ایزدی با اشاره به محوریت مقام معظم رهبری بر جهاد گفت: یکی از اهداف کنگره تبیین خدمات نظام جمهوری اسلامی و نظام در مناطق فقیرنشین و عشایری کشور در راستای شعار کنگره است و ده هزار شهید – ده هزار سرویس.
وی افزود: بیش از 10 هزار یادواره در استان چهارمحال و بختیاری برگزار شده و نام شهدای عشایر در صعب العبورترین و دورافتاده ترین مناطق استان و در دورافتاده ترین مناطق عشایری استان، خدمات عشایری و جمهوری اسلامی مشهود است.
ایزدی با اشاره به رویکردهای فرهنگی، خدمت رسانی و محرومیت زدایی، تحکیم وحدت اقوام و مذاهب در کنگره ملی ده هزار شهید جامعه عشایری گفت: شناسایی جامعه عشایری، نمایندگی شهدای مظلوم جامعه عشایری از اهداف برگزاری این کنگره است.
حسین پور مدیرکل امور عشایری استان نیز افزود: برنامه ریزی لازم برای برپایی غرفه و نمایشگاهی برای نمایندگی عشایر استان های مختلف در کنگره ملی شهدای جامعه عشایری کشور انجام شده است.
وی معرفی عشایر و عشایر، افتتاح کارخانه ها و پروژه های خدماتی، حضور معتمدین و بزرگان ایلات و طوایف را از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این کنگره عنوان کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید