برگزیدگان دوازدهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی معرفی شدند.


ساعت: 13:30
تاریخ انتشار: 1400/11/24
کد خبر: 1808385

برگزیدگان دوازدهمین جشنواره بین المللی شعر عربی رضوی (یادمان دعبل هزائی) در مراسم اختتامیه این رویداد فرهنگی در شوش رونمایی شدند.

به گزارش راه دانا به نقل از رهیاب، صبح امروز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، هیئت داوران دوازدهمین جشنواره شعر رضوی متشکل از سیدشبر محسنی، سالم سری و عدنان قاضی 66 اثر را به جشنواره ارسال کردند. دبیرخانه 45 اثر معرفی شده در مرحله نهایی.

هیئت داوران در بخش فصیح هیچ فردی را رتبه اول تا سوم ندانستند و «محمد فرهت» از لبنان را در این بخش قابل تقدیر معرفی کردند. در بخش شعبی مقام اول به «محمد الحلیچی» از کارون، مقام دوم به «حسین الوائلی» از هرمشهر و مقام سوم به «فرهان الکنانی» از شوش رسید.

بر اساس این گزارش، هیئت داوران در بخش شعبه از یوسف الشرحانی، عبدالحسین السیاحی و محمدجواد السعدی از اهواز، عبدالغنی حزباوی از کارون و سید محسن البهانی از شوش تقدیر کردند.

هیئت داوران در بخش مقالات، «فاطمه پارسی» از تهران را به عنوان شایسته ارزیابی در این بخش معرفی کردند. همچنین در این مراسم از حاج عباس حزباوی شاعر و نویسنده فرهیخته خوزستانی به پاس سال ها تلاش و تلاش در شعر عرب و استانی تجلیل شد.

این جشنواره شنبه شب در شوش به پایان رسید.

بنیاد بین المللی امام رضا (ع) با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آستان قدس رضوی و سایر نهادها و سازمان ها، اعضای جشنواره هر ساله برنامه های متنوعی در رابطه با امام رضا (ع) و امام (ع) در داخل و خارج از کشور برگزار می کنند. به منظور معرفی دیدگاه های مختلف در مورد زندگی و زندگی ائمه (ع) توسط هنرمندان.

این جشنواره در 18 استان کشور در بخش هایی چون شعر فارسی، عربی و ترکی رضوی، تئاتر، فیلم، خوشنویسی، نوشته های امام رضا (ع) و … برگزار می شود.

دعبل خزاعی شاعر اهل بیت(ع) مورد توجه امام رضا(ع) است و مرقد ایشان در شوش قرار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید