معرفی برگزیدگان جشنواره شعر کودک بال امنیت


ساعت: 12:48
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۶
کد خبر: 1904176

مراسم معرفی برگزیدگان جشنواره شعر کودک «بر بال امنیت» با حضور حامد شاهگاتی مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سردار مهدی حاجیان معاون تامین اجتماعی برگزار شد. نیروهای پلیس

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مراسم معرفی برگزیدگان جشنواره شعر کودک «بر بال امنیت» روز دوشنبه 4 مهر 1401 در تالار غدیر مرکز آفرینش های فرهنگی هنری با حضور حامد شحاتی مدیر عامل شرکت برگزار شد. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سردار مهدی حاجیان، معاون اجتماعی نیروی انتظامی.

شاهلیگی در این مراسم گفت: ادبیات و هنر به عنوان ابزاری قوی و موثر در عرصه تعلیم و تربیت در تاریخ کشورمان برجسته و حائز اهمیت است.

و افزود: در این راه شاعران و هنرمندان از این هنر برای مخاطب کودک و نوجوان استفاده کردند، در واقع شعر بستر مناسبی برای خلاقیت فرهنگی بود.

مدیر عامل کانون با اشاره به اهمیت شعر در کلام مقام معظم رهبری، گفت: مقام معظم رهبری بارها بر این موضوع تاکید کرده اند و معتقدند: «در اینکه شعر یک گنجینه ملی است شکی نیست. اگر کسی در این مورد شک دارد، در یکی از بدیهی ترین مشکلات شک دارد. شعر برای کشور ثروت است، ثروت بزرگ و پربار است.»

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره های مختلف شعر و داستان یکی از راه های کشف استعدادهای کودکان و نوجوانان است ادامه داد: جشنواره ها با ایجاد انگیزه در شاعران و نویسندگان بزرگسال که برای کودکان می نویسند می تواند مفید باشد.

وی افزود: امروز به بهانه جشنواره شعر کودک «بر بال امنیت» که با همکاری معاونت اجتماعی فرجا و معاونت فرهنگی کانون برگزار شد گرد هم آمدیم و کانون پرورش فکری آماده همکاری است. سازمان های متحد با اهداف مشترک

شاهلیگی بیان کرد: ارتقای دانش پیشگیرانه، رعایت قوانین، ترویج فرهنگ قانون مداری و به تصویر کشیدن چهره اجتماعی و نیکو از مدافعان امنیت کشور از اهداف برگزاری این جشنواره است.

مدیر عامل مرکز با تشکر از زحمات بسیاری در این جشنواره گفت: امنیت کودکان و نوجوانان فردا در دست پلیس است. قدردان زحمات شما هستیم. خداوند این همکاری را ادامه دهد و سرآغاز فعالیت های مستمر باشد.

امنیت موضوع مهمی است که می تواند از دوران کودکی ادامه یابد

در بخشی دیگر از این مراسم سردار مهدی حاجیان معاون اجتماعی فرج گفت: معتقدیم پلیس یک نهاد اجتماعی است و با همه اقشار جامعه در ارتباط است و باید این ارتباط را حفظ کند.

وی افزود: امنیت موضوع مهمی است که در ذهن مردم نهفته است و می تواند از کودکی ادامه داشته باشد. برای رسیدن به صلح به امنیت داخلی نیاز داریم.

حاجیان گفت: با مشارکت می توان ظرفیت هنر و ادبیات را مهار کرد و با استفاده از رویاپردازی برای کودکان محتوا تولید کرد. زبان شعر می تواند امکانات جدیدی ایجاد کند. برای آموزش قانون باید از زبان کودکان استفاده کرد. بهترین راه برای اطاعت از قانون، استفاده از توانایی های هنر است. مثلاً نوشتن اشعار حماسی روح و قدرت حماسی می بخشد.

معاون تامین اجتماعی فرجا گفت: پلیس نهادی است که وظیفه ارائه خدمات دارد و می تواند پشتیبان مردم باشد. آماده همکاری بیشتر با شما عزیزان هستیم.

همچنین سرهنگ شعبان اولادی سرپرست اداره کل آموزش همگانی معاونت فرهنگی و اجتماعی فراج از برگزاری این رویداد با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ابراز خرسندی کرد و افزود: نقش شعر در فرهنگ سازی غیرقابل انکار است.» شعر محملی است که می تواند بیانگر ارزش های یک جامعه باشد.

وی بیان کرد: شاعران ایرانی همواره در انتقال ارزش ها، فرهنگ و اخلاق نقش بسزایی داشته و به رشد فکری مردم کمک کرده اند. رسیدگی به مسائل فرهنگی یکی از موضوعات مورد توجه پلیس است.

اولادی افزود: طراحی این مسابقه در مرداد ماه 1401 اعلام شد و با توجه به فعالیت کانون در حوزه فرهنگ و هنر و سابقه همکاری با فرجا، خواستار همکاری این گروه شدیم.

در ادامه این مراسم تعدادی از شرکت کنندگان در جشنواره به شعرخوانی پرداختند. سپس حسین تولایی به نمایندگی از هیئت داوران بیانیه هیئت داوران را قرائت کرد.

در پایان این مراسم با حضور حامد شمکتی مدیر عامل کانون، محمود مروج معاون فرهنگی کانون، انسی موسویان رئیس مرکز آثار ادبی و هنری کانون، سردار مهدی حاجیان معاون اجتماعی نیروی انتظامی، سرهنگ شعبان اولادی، رئیس آموزش عمومی، معاون فرهنگی و اجتماعی فراژ، از کتاب بر بال امنیت. نسخه الکترونیک این کتاب در سایت پلیس بارگذاری شده است.

فراخوان برگزاری جشنواره شعر کودک «بر بال امنیت» در 27 تیرماه مصادف با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان با موضوع «اشعار آموزشی، تبلیغاتی و پیشگیرانه مناسب مخاطبان کودک» و با همکاری فرهنگی و هنری معاونت اجتماعی – رئیس فرماندهی و اداره آثار ادبی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و هانری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.

اسامی برندگان این جشنواره را در زیر می خوانید:

بخش بزرگسالان

معصومه مهری قهفرخی از استان چهارمحال و بختیاری

عفت زینلی از استان خراسان رضوی

هادی فردوسی از استان فارس

اداره نوجوانان و جوانان

الهه صفری از استان آذربایجان غربی

زهرا آذری از استان چهارمحال و بختیاری

مهشاد محمدیاری از استان قزوین

دیدگاهتان را بنویسید