برگزیدگان هنر انقلاب در عرصه موسیقی و شعر معرفی شدند


ساعت: 19:05
تاریخ انتشار: 1401/01/25
کد خبر: 1822037

ویژه برنامه عصرگاهی معرفی شاعران و نوازندگان برگزیده انقلاب در سال 1400 در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سومین شب از هشتمین هفته هنر انقلاب با ارائه چهره های سال هنر انقلاب در عرصه موسیقی و شعر شامگاه چهارشنبه 24 فروردین ماه در فضای باز سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

میلاد عرفان پور مدیر حوزه موسیقی حوزه هنری در ابتدای این مراسم توسط عبدالله روا توضیح داد: همدلی و همدلی وجود داشته باشد و این دیدارها در شب های ماه مبارک رمضان زمینه ساز جلسات پرفیض و برکت می شود. حضور هنرمندانی که هر کدام امضا و جریانی در عرصه موسیقی و شعر دارند.

این شاعر و ترانه سرا گفت: حوزه هنری موسیقی طی سه سال و چند ماه گذشته تلاش کرده تا در زمینه های مختلف از جمله موسیقی ایرانی، پاپ، تلفیقی، پژوهشی و آموزشی موسیقی، آثار و برنامه تولید کند. البته محدودیت‌هایی داریم، اما همه عوامل برای رسیدن به بهترین نتایج کار می‌کنند. همچنین بیش از 60 آلبوم موسیقی و فعالیت های دیگر منتشر کرده ایم که در این فضا نمی گنجد، اما امیدواریم روزهای بهتری در پیش داشته باشیم. در سرزمین موسیقی و شعر.

عباس محمدی، مدیر مرکز آثار ادبی حوزه هنری نیز در این مراسم گفت: حوزه هنری خانه شماست و خوشحال و خوشحالم که دو سال دیگر شاهد این گردهمایی صمیمی هستم. برای همه آرزوی طول عمر و سلامتی دارم. البته خبر از دست دادن محمدامان گلدسته همه ما را ناراحت کرد.

آشنایی با چهره های هنر انقلاب در عرصه موسیقی و شعر

در این مراسم با حضور عماد توحیدی و علیرضا کازوه مدیر دفتر موسیقی سازمان صدا و سیما، چهره های برگزیده هنر انقلاب 1400 به ترتیب زیر معرفی شدند.

* بخش موسیقی

– کاسم صرافان برای ساخت تعداد قابل توجهی آهنگ و سرود انقلابی در سال 1400.

– تشکر امیرحسین سمیعی از اجرای دیدنی آثار و سمفونی های فاخر موسیقایی برای شهدای غواص و شهید سلیمانی “شعر سمفونیک اروند، شعر سمفونیک نظامی و چند اثر دیگر از این چهره انقلابی هنر”.

– صادق آهنگران برای خواندن قطعات کلیدی شهید سلیمانی و جبهه مقاومت

* بخش شعر

– عالیه محرابی به دلیل برنده شدن جایزه ملی شعر فجر، برنده رشته شعر بزرگسال، انجمن و ترویج شعر زنانه با سرودن اشعار فاخر و جذاب، سرودن اشعار موضوعی روز با رویکرد پاسخ سریع.

– آهنگ مستشار نظامی به پاس قدردانی رهبر معظم انقلاب از شعر در مورد مادران شهدا و کتاب «تنها گریه نکن» و ایجاد انجمن های مجازی و کمک به ترویج شعر انقلاب.

– علیرضا رجبعلی زاده برای سرودن مجموعه شعر عید در غربت (شعر منتخب دهه فجر و برگزیده کتاب سال)

محمدمهدی دادمان، مججل الدین معلمی، علی گوربانی، عبدالحمید کرحداگی، سعید حدادیان، سروش بخش، حسن وارسته، امید مهدی نژاد، عباس سجادی، اسماعیل امینی، حامد عسکری، ناصر فایفاقا ففدو، امیرحسین سمیعی، جواباسم، کاسه. شرافت، علی محرابی، مشاور نظامی نگمه، علیرضا رجبعلی زاده از جمله هنرمندان حاضر در این مراسم بودند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید