بر اساس قانون، دولت باید در حقوق بازنشستگان لشکری ​​و روستایی تناسب ایجاد کند

بر اساس قانون، دولت باید در حقوق بازنشستگان لشکری ​​و روستایی تناسب ایجاد کند

اما اسماعیلی درباره اخبار منتشر شده از سوی رئیس اجرایی صندوق بازنشستگی کشور مبنی بر اینکه دولت موافق افزایش حقوق بازنشستگان است اما این بار مشکل تامین منابع نیز وجود دارد، گفت: پس از پیگیری مجلس. مصوبه اخیر دولت مبنی بر افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی برابر با اصلاحیه قانون است.

نماینده مردم گرمی و انگوت در شورای اسلامی ادامه داد: در این حوزه در سایر سطوح 38 درصد افزایش داریم که بر اساس مصوبه شورای عالی کار باید اجرایی شود و قول داده شد که انجام شود. از اول ماه آینده مشمول مصوبات خواهد شد. همچنین باید توجه داشته باشم که منابع مورد نیاز این اداره مربوط به دولت نیست و قرار است از منابع تامین اجتماعی تامین شود.

وی تصریح کرد: همچنین سالانه 90 هزار میلیارد تومان از بدهی تامین اجتماعی که دولت پیش بینی نکرده بود به بودجه آوردیم که باید توسط دولت پرداخت شود که اعتبارات آن نیز تامین می شود اما منابع لازم برای افزایش حقوق بازنشستگان. تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشور است. کشور وابسته به بودجه ای است که دولت به این صندوق می دهد و باید بیش از 87 درصد آن را تامین کند، زیرا صندوق قادر به تامین منابع لازم برای این بخش نیست.

این نماینده مجلس در مجلس یازدهم یادآور شد: بیش از 150 هزار تلاش برای تساوی حقوق ارتش و کشور انجام داده ایم که دولت باید تقسیم کند و با این کار ساماندهی کارمندان و کارکنان کشور آغاز شود. . قانون برنامه ششم توسعه که بر پرداخت 90 درصد حقوق بازنشستگان تاکید دارد، یکسان سازی دستمزد بازنشستگان را اجرا می کند.

نایب رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی تاکید کرد: در صورتی که دولت مبالغی را که مجلس تعیین می کند به طور کامل توزیع کند، می توانیم حقوق بازنشستگان را طبق قانون تنظیم کنیم تا حقوق آنها نزدیک به حقوق کارمندان شاغل باشد.

دیدگاهتان را بنویسید