بزرگداشت حافظ شیرازی در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی

زمان: 15:21
منتشر شده در: 1400/07/19
کد خبر: 1775276

به همت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ، در 29 اکتبر ، روز بزرگداشت خواجه حافظ شیرازی ، جلسه ای برای دفاع از مقام این شاعر با حضور اسماعیلی وزیر فرهنگ و رهبری اسلامی برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به مناسبت 29 اکتبر ، روز بزرگداشت خواجه حافظ شیرازی ، نشستی را برای حمایت از این شاعر و ترانه سرای برجسته ایرانی در فضای مجازی برگزار می کند.

در این برنامه که سه شنبه ، 11 اکتبر ، از ساعت 14 تا 16 برگزار می شود ، محمد مهدی اسماعیلی ، وزیر فرهنگ و رهبری اسلامی ، حسن بلخاری ، رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ، کاووس حسن لی ، استاد ادبیات دانشگاه شیراز ، زبان و ادبیات فارسی حسن انور جله ماندگار ، بهاءالدین هورمشاهی مترجم و یادگار ، محمد باقایی ماکان ، نویسنده ، مترجم و استاد ادبیات فارسی و سعید نعیمی حسن زیدی در دانشیار ، پاکستان صحبت خواهد کرد.

حافظ شیرازی با بیان شاعرانه و استادانه خود ، برخی از داستانهای قرآنی را با نکات ظریف بیان می کند ، اما در واقع او شاعری نیست که داستان و قصه می گوید ، بلکه شاعری درخشان و توانا با قدرت تخیل و دانش عمیق است که بسیاری او دارای نکات و ظرافت های قرآنی ، اجتماعی و فرهنگی است ، افکار و دیدگاه های خود را در قالب شعر ارائه می دهد.

دیدگاه این شاعر مشهور فارسی از جهان ، دیدگاهی جهانی است. به گونه ای که وی افکار خود را در قالب اشعار خود با بیان فصیح و زیبا و با استفاده از استعاره و مقایسه ، ابهام و حل و فصل و سایر صنایع ادبی بیان کرد.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید