بلاتکلیفی بازنشستگان با روی کار ماندن رئیس جمهور

بلاتکلیفی بازنشستگان با روی کار ماندن رئیس جمهور

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران با بیان اینکه رئیس جمهور دو بار دستور بررسی و حل موضوع افزایش حقوق قانونی بازنشستگان را صادر کرده است، گفت: آقای رئیسی یک بار به معاون اول و یک بار در هیئت دولت تماس گرفتند. برای حل افزایش مستمری ها تامین اجتماعی تامین شده است، اما متاسفانه به نظر می رسد کسی گوش نمی دهد و کسی هم نیست که این دستورات را اجرا کند، زیرا تاکنون این احکام صادر نشده و مشکل همچنان ادامه دارد.

علی دهگان کیا افزود: در جلسه چند ساعته ای که کانون بازنشستگان سالخورده با آقای محبر که ایشان نیز حضور داشتند، نتیجه جلسه ظرف دو روز یعنی هفته بعد از آن روز اعلام شد، اما متاسفانه شاهد سکوت بودیم. معاون اول رئیس جمهور و بلاتکلیفی بازنشستگان. و بر اساس دستور آقای رئیسی هستیم.

وی گفت: کانون عالی بازنشستگان در دومین روز انتصاب دکتر زاهدی وفا سرپرست وزارت کار جلسه ای با وزیر برگزار کرد که عملاً هیچ اثر عملی نداشت.

دهقان کیا، حق قانونی بازنشستگان تامین اجتماعی را برای پاسخگویی به مطالبات مسئولان به ویژه دولت که یک ملت محسوب می شود، برشمرد و گفت: این موضوع مشخص شده است و ما چیزی غیرقانونی نمی خواهیم.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران گفت: مسئولان دولتی باید طبق قانون عمل کنند. به قانون پشت کنند.»

وی با اشاره به دیدار با برخی از نمایندگان مجلس از جمله دکتر پور ابراهیمی، دکتر حاجی بابای و آقای مصری و حمایت خوب آنان از الزامات قانونی مستمری بگیران تامین اجتماعی، گفت: از رئیس مجلس انتظار داریم مطابق نظر عمل کند. شورای نیروی انتظامی و بلاتکلیفی و پایان دادن به استرس چند ماهه بازنشستگان چرا که ادامه وضعیت موجود باعث بی اعتمادی بازنشستگان خواهد شد که این امر مغایر با دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر اعتمادسازی بین دولت و مسئولان است. .

وی گفت: شنیده ایم که علیه مستمری بگیرانی که حقشان را می خواهند شکایت کرده اند، این فردی است که مردم را به خیابان می برد یا مستمری بگیر است که حقوق قانونی آنها را می خواهد؟

وی گفت: قول دادن به بیمه بازنشستگان کار درستی نیست، زیرا ما مستمری بگیران منتظر هستیم دولت به گفته خود عمل کند.

وی گفت: مطالبات ما صنفی است زیرا معتقدیم دولت در زمینه هایی مانند حل مشکل تاج و تخت موفق است.

دهگان کیا تاکید کرد: انتظار داشتیم دولت مردمی نسبت به اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب بیش از پیش اهتمام داشته باشد و بیش از سایر دولت ها در راستای عدالت و قانون گرایی گام بردارد.

دیدگاهتان را بنویسید