رئیسی: ساعاتی پیش به من اطلاع دادند که رئیس جمهور آمریکا گفته ما قصد داریم ایران را آزاد کنیم/ امروز در میان ناآرامی و بلاتکلیفی کشور همه در خدمت آمریکا هستند.

رئیسی: ساعاتی پیش به من اطلاع دادند که رئیس جمهور آمریکا گفته ما قصد داریم ایران را آزاد کنیم/ امروز در میان ناآرامی و بلاتکلیفی کشور همه در خدمت آمریکا هستند.

رئیس جمهور صبح امروز در مراسم 22 آبان که در مقابل لانه جاسوسی (سفارت سابق آمریکا در تهران) برگزار شد، گفت: فراعنه انسان و روح که می گویند باید وجدان اخلاقی داشت که فقط خودش را می دید و باید به آن فکر کرد. خودش، حتی اگر منافع بسیاری از مردم در خطر باشد و بسیاری از مردم از بین بروند.

به گزارش تسنیم، وی ادامه داد: ائمه عطار و قرآن کریم هشدار دادند که مراقب باشید مغرور نشوید. این خطر به سقوط فرد و جامعه می انجامد. امروز نماد استکبار، نظام سلطه حاکم بر آمریکاست.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) آمریکا را شیطان بزرگ نامیدند، گفت: آمریکا برای رسیدن به منافع خود حاضر است بسیاری از مردم را نابود کند و منافع آنها را به خطر بیندازد.

رئیسی خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران با انقلاب شکوهمند خود مبارزه با استکبار و طاغوت را در دستور کار خود قرار داد. در 22 بهمن 57 به رژیم دیکتاتوری پهلوی پایان داد. جنبش دانشجویی بصیر در آبان 58 مبارزه با استکبار (استعمار خارجی) را تکمیل کرد.

وی روز مبارزه با استکبار جهانی را نماد قدرت و مظلومیت مردم ایران می داند و بیان می کند: در این روز باید میزان حرکت فرعون و استکبار استکبار تبیین شود. توطئه ها و دسیسه های استکبار باید روشن شود. آنها می خواهند ملت ها را تجزیه کنند تا به سلطه خود ادامه دهند.

رئیس جمهور با اشاره به اقدامات تروریستی و جنایتکارانه آمریکا گفت: آمریکا بیش از 300 جنگ در جهان داشته است. آمریکا در 62 کشور کودتا کرد. آمریکا نقش پیشرو در مرگبارترین جنگ ها در افغانستان، عراق و ویتنام داشته است. مداخلات نظامی این کشور در کشورها به نام مبارزه با تروریسم و ​​آزادی ملت ها. گروه های تکفیری و حامیان آنها در سراسر جهان و کشورهای منطقه ایجاد شده اند. حمایت از جنبش های جدایی طلب و تروریستی. راه اندازی سیستم های تحریمی علیه کشورهای مستقل به ویژه در ایران اسلامی.

وی روحیه آمریکا را استکبار و سلطه طلب خواند و گفت: آمریکا می خواهد کشورها گاوهای نقدیش باشند. در میان همه این جنایات، آنها خود را حامی آزادی و حقوق بشر معرفی می کنند. در کجای دنیا اعتراف می کنید که مؤسس داعش هستید و جنایتی در دنیا انجام می دهید؟ نتیجه حضور آمریکا در دو دهه گذشته در افغانستان به جز جنایت و خونریزی چه بوده است؟ اقدامات آمریکا جلوی چشم همه است.

وی با بیان اینکه ساعاتی پیش به من اطلاع دادند که رئیس جمهور آمریکا شاید به دلیل حواس پرتی تذکر داده و گفته است که ما آزادی ایران را هدف داریم، گفت: ایران 43 سال آزاد شد. پیش و مصمم است اسیر شود. تو نمی آیی ما هرگز گاو نقدی نخواهیم بود. ملت ایران بارها مواضع خود را اعلام کرده است. امروز دهه هشتاد و نود همین نگاه را دارد.

رئیس جمهور ادامه داد: به عده ای فریب خورده و خیانتکار نگاه نکنید. این را ملت بزرگ ایران می گوید و بارها اعلام می کند. جمهوری اسلامی ایران با وجود همه تحریم ها در حال پیشرفت است. کشوری که به سربازانش سیم خاردار ندادید یکی از تولیدکنندگان صنایع هسته ای و دفاعی است.

رئیسی با بیان اینکه امروز دشمن وحدت و انسجام ملی ما را هدف قرار داده است، گفت: امروز آمریکا امنیت، صلح و قدرت را هدف قرار داده است. در این زمینه باید هوشیار و بصیر باشیم. دشمن دامنه های ما را هدف قرار داده است. امروز آتش شورش و ناامنی در کشور به سمت استراتژی آمریکا و دشمن رفته است.

دیدگاهتان را بنویسید