ادعای ارتش آمریکا: قصد داریم به نیروی قدس سپاه حمله کنیم

ادعای ارتش آمریکا: قصد داریم به نیروی قدس سپاه حمله کنیم

به گزارش المانیتور، ژنرال مارک میلی که ریاست ستاد مشترک ارتش آمریکا را برعهده دارد، در دیدار با اعضای کنگره استدلال کرد که ایالات متحده باید به شدت به سپاه قدس ایران حمله کند تا از حملات موشکی و پهپادی نیروهای تحت حمایت ایران در آینده جلوگیری کند. نیروهای آمریکایی از نیروهای آمریکایی در سوریه و عراق جلوگیری می کنند.

میلی به اعضای کمیته نیروهای مسلح سنا طی جلسه استماع گفت: «برخی از این گروه‌های مورد حمایت ایران بسیار تهاجمی‌تر از سایرین هستند.

این ژنرال آمریکایی مدعی شد: دولت ایران یک سازمان پیچیده و بزرگ است و ما می دانیم که سپاه پاسداران و به ویژه نیروی قدس آنها چیزی است که باید هدف قرار دهیم و به مرور زمان آنها را به شدت هدف قرار خواهیم داد. برنامه ریزی برای انجام.”

نظرات میلی در پاسخ به سوال سناتور جکی روزن (D-Nev.) بیان شد. روزن از میلی پرسید که ایالات متحده چه اقداماتی را برای جلوگیری از حملات آینده انجام خواهد داد.

ژنرال میلی که به عنوان رئیس ستاد مشترک ارتش و همچنین مشاور ارشد نظامی بایدن خدمت می کند، سال گذشته با کاخ سفید لابی کرد تا اقدام دولت ترامپ برای قرار دادن نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست دولت بایدن از تروریست های مظنون را تغییر دهد. و این اقدام ترامپ ادامه یافت.

ادعاهای ضدایرانی ژنرال آمریکایی در حالی مطرح شد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پیشتر در واکنش به تجاوز صبح شنبه به سوریه گفته بود: ما به دنبال درگیری با ایران نیستیم.

بایدن ادامه داد: آمریکا به دنبال درگیری با ایران نیست، اما ما آماده پاسخ قوی برای حمایت از شهروندان خود هستیم.

لازم به ذکر است در ابتدای هفته جاری بیش از 20 موشک به دو پایگاه آمریکایی در دو میدان نفتی «العمر» و میدان گازی «کونیکو» در دیرالزور (شرق فرات) شلیک شد. ) واقع در شمال شرق سوریه. از سوی دیگر یک مقام نظامی آمریکا به شبکه قطری الجزیره گفت که یکی از پایگاه های آمریکا در شرق سوریه مورد اصابت 8 موشک قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید