یارانه نقدی چند ماه پرداخت می شود؟ / بلاتکلیفی در اطلاع رئیس جمهور و وزیر اقتصاد

یارانه نقدی چند ماه پرداخت می شود؟  / بلاتکلیفی در اطلاع رئیس جمهور و وزیر اقتصاد

روز جدید : در حالی که رئیس جمهور از پرداخت یارانه نقدی جدید 400 هزار تنی برای برخی دهک ها و 300 هزار تنی برای دهک ها تنها تا دو ماه دیگر خبر داده است، وزیر اقتصاد و دارایی روایتی متفاوت و مبهم از تصمیم دولت دارد.

رئیس جمهور در گفت و گوی تلویزیونی گفت: ما به مصرف کننده یارانه می دهیم، باید حذف ارز ترجیحی را اصلاح کنیم و توزیع یارانه ها عادلانه است و مقدار آن را به مصرف کننده می دهیم. سازمان برنامه ـ بودجه کارشناسی کرده است که مصرف مردم نسبت به کالای اصلی به این صورت است که برای همه دهک ها که به عنوان دهک اول تا دهم شناخته می شوند، به ازای هر نفر 400 هزار تن به سه دهک اول تعلق می گیرد.

رئیسی گفت: 300 هزار تن برای دهک چهارم پرداخت می شود. نان و دارو و بنزین گران نیست و همه دارند. نان سنتی یارانه ای دارد و گران نمی شود، دارو را بیمه با قیمت روز پرداخت می کند و یارانه دریافتی از واردکنندگان بیمه است. بنزین هم گران نمی شود. این مبالغ به مدت یک تا دو ماه برای آماده سازی زیرساخت موجودی الکترونیکی پرداخت می شود، زیرا این امر به انصاف نزدیکتر است، اما تا زمانی که زیرساخت ها آماده شود پرداخت می شود.

در همین حال وزیر اقتصاد و دارایی اعلام کرد: از خرداد ماه تا پایان سال تمامی یارانه ها و پرداخت های روزانه نسبت به یارانه های قبلی یکپارچه می شود.
در حال حاضر یارانه برخی از سرپرستان خانوار به مدت دو ماه بدون امکان انصراف پرداخت می شود و به گفته رئیس جمهور قرار بود عملیات توزیع کوپن یا برگه الکترونیکی از اوایل تیرماه آغاز شود اما به گفته وزیر اقتصاد و مالی یارانه نقدی بعد از خرداد یا نه؟

ابهام این وضعیت و ابهام در جزئیات برنامه افکار عمومی را به شدت سردرگم می کند.

دیدگاهتان را بنویسید