بمب ساعتی به نام مهاجران غیرقانونی!

بمب ساعتی به نام مهاجران غیرقانونی!

روز جدید : با این وجود تعداد زیادی از افغان های تحصیل کرده و تاجران موفق در ایران زندگی می کنند که در حال حاضر در سمت های مختلف به عنوان استاد دانشگاه و غیره مشغول به کار هستند، بنابراین این مقدمه را عرض کردم. سوء تفاهم نشود، قدم گذر مهاجران افغانستانی از کشور همچنان تا جایی که می بینیم ادامه دارد، اما ادامه روند کنونی ورود مهاجران به کشور خطر بزرگی است.

سال هاست که ایران علناً میزبان برادران افغان خود بوده است. در این سال ها ارتباط دو سویه با فراز و نشیب های زیادی بین دو کشور وجود داشت. گاهی برخی از هموطنان ما با این اقوام بد برخورد کردند و گاهی این حادثه را دوست دارند، دیروز حرم رضوی اقداماتی انجام داد که با همه اینها ملت ما را ناراحت کرد، اما شباهت های زبانی و فرهنگی دو کشور همیشه مهم و تاثیرگذار بوده است، فراموش می کنیم. که افغانهای عزیز در ایران سالها دوش گرفتید که باعث شد کشور کمبود آن را احساس نکند.

علاوه بر این تعداد زیادی از افغان های تحصیلکرده و تاجران موفق در ایران زندگی می کنند که در حال حاضر در سمت های مختلف مانند استاد دانشگاه و … مشغول به کار هستند، بنابراین این مقدمه را اینگونه بیان کردم: سوء تعبیر نشود، قدم آمدن افغان ها. مهاجران از طریق کشور همچنان تا جایی که می بینیم وجود دارد، اما ادامه روند فعلی ورود مهاجران به کشور خطر بسیار بزرگی است.

مدیرکل حمل و نقل و حمل و نقل بین المللی گفت: پس از روی کار آمدن طالبان، تعداد افغان هایی که از مرزهای رسمی وارد کشور ما می شدند به حدود 5 هزار نفر در روز رسید، در حالی که قبل از حوادث افغانستان روزانه بین 700 تا 800 نفر بود. خدمات حمل و نقل.

جواد هدایتی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، درباره افزایش تردد و ورود افغانستان به کشورمان گفت: آمارهای رسمی نشان می دهد که از زمان روی کار آمدن طالبان، تعداد افغان هایی که از مرزهای رسمی وارد کشورمان می شوند روزانه به حدود 5 هزار نفر رسیده است. در حالی که این رقم قبل از افغانستان بود: «روزی بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر بود.

وی ادامه داد: این جمعیت از طریق پایانه های مرزی رسمی وارد کشور شده و دارای گذرنامه و روادید هستند و تشریفات مربوطه را برای ورود به کشور طی می کنند و محدودیتی برای ورود افراد واجد شرایط قانونی به کشور وجود ندارد. طبیعتا ویزا زمان بازگشت مشخصی دارد و این افراد در زمان مقرر از کشور خارج می شوند.

مدیرکل حمل و نقل و حمل و نقل بین الملل سازمان راهداری با اشاره به ورود مهاجران افغانستانی از مرزهای غیررسمی گفت: جمعیت افغانستانی ها از مرزهای غیررسمی وارد کشور می شوند و آمار دقیقی از این جمعیت در دست نیست. قاچاقچیان اغلب افغان ها را از طریق مرزهای غیررسمی به سراسر کشور قاچاق می کنند.

هدایتی تاکید کرد: بیشتر حوادث استان های شرقی و حتی استان فارس در ایام نوروز مربوط به خودروهای قاچاق افغانی است. این شرایط یک شبه منجر به افزایش تصادفات خودروهای حامل مهاجران غیرمجاز افغانستانی شده است به طوری که بیشترین تصادفات در استان های شرق و فارس در ایام نوروز مربوط به این خودروها است.

ورود روزانه 5000 نفر رقم بسیار سنگینی است. حال فرض کنید از بین این 5000 عنصر داعش و غیره. در پوشش مهاجران وارد ایران شوید و اقدامات تروریستی مانند حوادث دیروز را انجام دهید، پس این یک چالش امنیتی است. بسیار عالی خواهد بود، بدون شک از فردا به بعد باید اقدامات بسیار سختگیرانه ای برای مقابله با ورود غیرقانونی مهاجران و ساماندهی مهاجران فعلی که وارد کشور شده اند انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید