بمب ساعتی جدید فوتبال ایران منفجر شد!

بمب ساعتی جدید فوتبال ایران منفجر شد!

پس از نهایی شدن چند قرارداد شاخص در تیم های لیگ برتری و انفجار بمب های آشنا و اغلب مصنوعی، سازمان لیگ به نمایندگی از فدراسیون فوتبال مسئولیت تعیین سقف قرارداد را بر عهده گرفت!

این قانون یک بار در دوران ریاست عزیزالله محمدی بر سازمان لیگ در فوتبال ایران اجرا شد. قانونی که نه تنها اجرای آن را تضمین نمی کند، بلکه عملاً اتفاقات عجیبی را در فوتبال ایران رقم زده است.

در آن زمان که بمب نقل و انتقالات 600 میلیون تومانی در فوتبال داخلی داشتیم، مدیران باشگاه برای دور زدن قانون سازمان لیگ موضوع تکمیل قراردادهای عقب افتاده را مطرح کردند. به این ترتیب طی سوگند وفاداری این بازیکن و مدیرعامل باشگاه، قراردادی در خصوص سقف در سازمان لیگ ثبت شد و همان قرارداد مخفیانه بین بازیکن و باشگاه منعقد شد. از سایر موارد مخفی مانند پورشه و آپارتمان و… که دست به دست هم داد بین بازیکن و باشگاه و در زمان او جنجال زیادی به پا کرد.

حالا پس از گذشت سال ها از شکست کامل قانون سقف قراردادها، باز هم در دوران تحریم های گسترده کشور و کمبود منابع ارزی و ریالی، سازمان لیگ برای کنترل قرارداد بازیکنان و احتمالاً جلوگیری از هزینه های اضافی به بورس آمده است!

برای اینکه امروز تازه واردها بفهمند وارد چه بازی عجیبی شده اند، دستورالعمل سفارش سقف قراردادها را به آنها ارائه می دهیم که ظاهراً سقف مشخصی را به بازیکن و باشگاه تحمیل کرده است اما فقط به تورم منجر شده است. بازار فوتبال و شوک اضافی به قیمت ها. یعنی نه تنها قیمت های کاذب فروکش نکرد، بلکه اوضاع بدتر شد. خیلی ها که همزمان 400 و 600 میلیون قرارداد داشتند و به این مبالغ راضی بودند، فصل بعد با دور زدن همین قانون، مخفیانه قراردادشان را به 1 میلیارد رساندند!

شکست مطلق این پروژه باید همین الان اعلام شود که بعداً نگویند چرا زودتر نگفتی!

دیدگاهتان را بنویسید