برخی از ساختمان‌ها/بمب‌های ساعتی خطرناک در شهر نام‌گذاری شده‌اند

برخی از ساختمان‌ها/بمب‌های ساعتی خطرناک در شهر نام‌گذاری شده‌اند

اسامی تعدادی از ساختمان های غیر ایمن این شهر اعلام شد. مالکان باید برای امنیت اقدام کنند. مدیر عامل سازمان آتش نشانی گفت: آخرین مهلت مالکان ساختمان های در معرض خطر برای ایمن سازی آنها چند روز دیگر است.

معضل ساختمان های ناایمن در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است. ساختمان هایی که هر لحظه ممکن است فرو بریزند و تبدیل به پلاسکو، سینا آتار و ساختمان 154 شوند.

مدیریت شهری بازدید از ساختمان های ناایمن را در دستور کار قرار داد و با مالکان برخی از این ساختمان ها جلساتی برگزار کرد. البته مدیران اولتیماتوم داده اند که با مالکانی که از اردیبهشت ماه برای امنیت سر کار نیامده اند برخورد قانونی کنند.

در جریان اصلاحات چند روزی اسامی ساختمان های خطرناک اعلام و بلافاصله با ذکر دلایل مختلف از سیستم حذف شد.

تعدادی ساختمان خطرناک نامگذاری شده است/مسئله نجات جان مردم و آتش نشانان حیاتی است

اما مهدی بابایی عضو شورای شهر تهران ششم، کاخ وحید، کاخ حاج ملاعلی، گذر قبله خفاش، گذر رضوی، پاس اروپا و سینما، پاس هتل بزرگ، کاخ مشیر کلوت، کاخ سید ولی، کاخ افکاز، شرکت پاساژ، کاخ میرزا اسماعیل، پاساژ شینسا، پاساژ زورخانه، پاساژ وحدت، پاساژ بلور، سرای باغچه، سرای رشتی، پاساژ طلازاد، پاساژ صفوی، پاساژ امین، پاساژ علمی، بیمارستان طرفه و بیمارستان سینا را جزو خطرناک ترین ساختمان های منطقه 12 اعلام کرد. تهران گفت: شاید در حال حاضر اطلاع رسانی به تمام ساختمان های خطرناک تهران در دستور کار نباشد اما به صورت موردی این اتفاق خواهد افتاد. چرا که بحث نجات جان مردم و آتش نشانان امری حیاتی است و شهروندان عواقب حوادث خطرناک شهر را در حوادثی مانند پلاسکو دیده اند.

بر اساس برنامه چهارساله چهارم، نرخ افزایش تصادفات داخل ساختمان باید متوقف شود

بر اساس برنامه ریزی انجام شده در برنامه چهارساله چهارم شهر تهران باید تا سال 1404 از میزان افزایش تصادفات در ساختمان ها جلوگیری و از حوادث کاسته شود و این موضوع نیازمند فعالیت های فرهنگی و آموزشی است.

چند ساختمان ناایمن داریم/صاحبان ساختمان های پرخطر احضار شده و توصیه های لازم داده شده است/در صورت عدم ارتقای ایمنی ساختمان با حکم قضایی پلمب می شود.

ارقام متفاوتی از تعداد ساختمان‌های خطرناک در تهران در دسترس است، اما گفته می‌شود حدود 33000 ساختمان با نسبت‌های خطر متفاوت و بیش از 100 ساختمان پرخطر هستند.

قدرت الله محمدی، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و ایمنی شهر تهران به فارس گفت: 33 هزار ساختمان در شهر تهران پایش شدند و این ساختمان ها بر اساس استانداردهای ایمنی آتش نشانی و شرایط ایمنی در چهار گروه ایمنی طبقه بندی شدند که طبقه اول آن ساختمان ها بسیار خطرناک بود. با 129 ساختمان اعلام شده، برخی از آنها ایمن، دسته دوم ساختمان های با خطر افزایش یافته، رده سوم ساختمان های با خطر متوسط ​​و رده آخر ساختمان های کم خطر. صاحبان ساختمان های پرخطر احضار و توصیه های لازم به آنها داده شد. این افراد باید ایمنی ساختمان خود را بالا ببرند و در صورت عدم توجه به آن در اولین بار انشعابات ساختمان قطع می شود و در صورت عدم ارتقای ایمنی ساختمان با یک پلمپ پلمپ می شود. حکم دادگاه این بار

بر اساس این گزارش، ستاد امنیت فیزیکی کلانشهر تهران تشکیل شد. راه اندازی این کمپ نشان از عزم جزمی شهرداری تهران دارد که نسبت به ناامنی شهر بی تفاوت نیست.

در حال حاضر یک سری مشکلات مربوط به ناامنی ایجاد شده و خسارت چند هزار میلیاردی به شهر وارد شده است، از جمله اینکه مجوزها داده شده و بر ساخت و ساز نظارت کافی صورت نگرفته است.

عدم قطعیت ها ده ها سال پیش به ما به ارث رسیده است، اما ما برای آنها وظایفی را تعیین می کنیم

علی نصیری، رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران معتقد است، موارد نامشخصی را نیز شناسایی خواهیم کرد که دهه‌ها پیش از ما به ارث رسیده و در طول سال‌ها نادیده گرفته شده‌اند و یا اقدام جدی در مورد آن‌ها انجام نشده است. مقرر شد ایمنی چند بازار، ساختمان مسکونی، تجاری، اداری و شهرک به تفکیک مشخص شود که نشان می دهد این دوره مدیریت شهری مصمم به مقابله با ناامنی ها و کلانشهرها و میادین موجود در شهر بوده است. تا قبل از حادثه تکلیف خود را مشخص کنند.

بر اساس این گزارش، شورای ششم در برنامه چهارساله چهارم شهرداری تهران اعلام کرد که حداقل یک هزار ساختمان از 11 هزار ساختمان پرخطر شناسایی شده در گزارش سازمان آتش نشانی باید با پیگیری شهرداری ها از مناطق، تاییدیه ایمنی دریافت کنند. و انجام عملیات مرتبط با ایمنی.

موضوع ساختمان های خطرناک در تهران و سایر شهرهای کشور و لزوم تشدید اقدامات قانونی علیه مالکان این ساختمان ها و الزام مالکان به ایمن سازی آنها مورد توجه قرار گرفت.

گزارش پلاسکو در کتابخانه در حال پوسیدن است

پس از حادثه پلاسکو، گزارش ملی هزار صفحه ای از این حادثه تهیه شد و رعایت نکات مطرح شده در آن می تواند کمک زیادی به ایمن سازی ساختمان های خطرناک در تهران و شهرستان ها کند، اما متاسفانه محتوای این گزارش همچنان نادیده گرفته می شود. حمزه شکیب رئیس سازمان نظام مهندسی در گفت وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه گزارش پلاسکو را تهیه کرده اند، گفت: شما در کتابخانه خاک می خورید.

موضوع لزوم برخورد با ساختمان‌های خطرناک و تعیین تکالیف اساسی آنها و الزام مالکان این ساختمان‌ها به ایمن‌سازی ساختمان‌ها بارها از سوی مسئولان نهادهای مختلف کشور از جمله شورای شهرداری و شهرداری کلان‌شهر مطرح شده است، اما در در این زمینه نهادهای دیگری نیز مسئول هستند و باید به کار خود ادامه دهند، بیایید با وجود اینکه شهرداری تهران در این زمینه اقداماتی انجام داده و مسئولان آتش نشانی و دادستانی وارد شده اند و اقداماتی در این زمینه انجام داده اند، اما مالکان ساختمان های ناایمن باید سر کار حاضر شوند تا اقداماتی در این زمینه انجام شود. البته تا چند روز دیگر مهلت مالکان ساختمان های پرخطر به پایان می رسد و باید دید چه برخورد قانونی با آنها انجام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید