بهزاد گری پور درگذشت


ساعت: 14:07
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۳
کد خبر: 1917848

بهزاد غریب پور، تصویرگر در سن ۶۵ سالگی درگذشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بهزاد غریب پور، تصویرگر در سن ۶۵ سالگی درگذشت. بهروز غریب پور برادر این هنرمند اعلام کرد: برادر عزیزمان بهزاد گرافیست و تصویرگر سرشناس بین المللی مثل یک پرنده ما را رها کرده است. جای او برای همیشه خالی خواهد ماند.»
همچنین کیانوش غریب پور برادر زنده یاد بهزاد غریب پور در صفحه مجازی خود نوشت: خداحافظ برادرم! سلام معلم! تو جاودانه ای، به خاطر نام و جایگاه رفیعی که در هنر و قلب ما دارید. همچنان خوب، خندان و گرم در قلب من، عزیزان ما و عزیزانتان خواهید بود. شما در تمام میدان های خاطره و افتخاری که آفریده اید و برای آن هزینه کرده اید، رزمنده ای زنده هستید. چقدر خوشبختیم که در این دنیا مردی به این خوبی در بین ما وجود داشت و چه خوشبختند کسانی که از امروز روح خوب شما را دریافت می کنند. آرزو می کنم روزی دوباره در وطن همدیگر را در آغوش بگیریم و به یاد جوانان وطن چشمی از شادی و چشمی با اشک بسوزانیم. بهزاد گاری پور، برادر، معلم و روح من، دیشب به دیدار دوستانش در بهشت ​​رفت. روح خوب او می درخشد.”

بهزاد غریب پور در سال 1336 در شهر سنندج به دنیا آمد و فارغ التحصیل از دانشکده گرافیک دانشگاه تهران بود و با تاسیس استودیو تینو گرافیک در سال 1363 به فعالیت خود در زمینه تصویرسازی و گرافیک ادامه داد. طراحی و تبلیغات که تا سال 1394 ادامه داشت

تدریس در دانشکده هنرهای زیبا و دانشگاه هنر و ده ها دوره و کارگاه آموزشی تخصصی تصویرسازی و طراحی کتاب از دیگر فعالیت های فرهنگی وی است.

وی علاوه بر اینها مدیریت هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، انتشارات افق، محراب قلم، قادیانی، سروش و … را بر عهده داشت.

وی از سال 1368 تا 1393 عضو هیئت داوران بسیاری از جشنواره های تجسمی از جمله دوسالانه تصویرگری تهران، جشنواره تصویرگری شاهکارهای ادبی و جشنواره هنرهای تجسمی فجر بود.

وی از سال 1392 تا 1393 عضو اولین هیئت مدیره انجمن تصویرگران ایران بود. از جمله فعالیت های بین المللی او می توان به شرکت در نشست طراحی کتاب آسیا و اقیانوسیه یونسکو در سال 1984 در ژاپن اشاره کرد.

علاوه بر این، در سال 1999 عضو هیئت داوران جشنواره نوما در همین مرکز فرهنگی یونسکو بود. در سال 2001 سمیناری را به دعوت یونسکو در براتیسلاوا برگزار کرد و در سال 2003 عضو هیئت داوران جشنواره در براتیسلاوا بود.

غریب پور دو بار برای تصویرگری کتاب راز پرنده در سال 88 و طراحی کتاب پلنگ سیاه در سال 94 جایزه نوما را دریافت کرده است.

وی در سال ۱۳۹۵ نشان آبان را از سوی انجمن تصویرگران ایران دریافت کرد.

راز آبگیر، سبزپوش مهربان، چهل قصه، قافیه مهد کودک، بازبزکندی، پرنده طلایی و حق همه از جمله کتاب هایی است که توسط گاری پور تصویرگری شده است.

دیدگاهتان را بنویسید