«بهزاد پروین قدس» چهره سال هنر انقلابی کشور شد


زمان: ساعت 17:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۷
کد خبر: 1822399

عکاس تبریزی به عنوان چهره سال انقلابی هنر در عرصه عکاسی شناخته شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آنایی، همزمان با معرفی چهره های هنری انقلاب، از بهزاد پروین قدس سره به دلیل مجموعه و عکاسی از حراست مقدس و خلق آثار ماندگار و ماندگار به عنوان چهره سال هنر انقلاب در عکاسی معرفی و تجلیل شد.

آخرین شب از هشتمین هفته هنر انقلاب در حوزه باز حوزه هنری با ارائه چهره های هنر انقلاب در سال 1400 در حوزه هنرهای تجسمی و معماری برگزار شد.

در این مراسم سید احسان باقری مدیر خانه عکاسان برای قدردانی از چهره هنر انقلابی در عکاسی روی سن آمد.

وی گفت: در این ایام که اتفاقات تلخ و شیرینی در کشور رخ داده است، عکاسان همیشه غیرت انتقال ارزش ها و میراث و نقد تحریف ها و زشتی ها را داشته اند. در عرصه هنر بهترین عکاسان از اول انقلاب تاکنون فعال بوده اند، خدای نکرده همه عکاسان و هنرمندان عزیز در همه جا و در پناه خداوند موفق باشند.

محمدحسین حیدری از عکاسان پیشکسوت انقلاب نیز در این بخش باقری را در مراسم اهدای جوایز همراهی می کرد.

در این بخش از بهزاد پروین قدس به دلیل مجموعه و عکاسی از حراست مقدس و خلق آثاری ماندگار و به روز به عنوان چهره سال هنر انقلاب در عکاسی معرفی و تجلیل شد.

محمد اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در مراسم اختتامیه هفته هنرهای انقلاب در مرکز حوزه هنری انقلاب اسلامی گفت: از جریان ارزی قوی و پوشش رسانه ای قوی برای تحریف دستاوردهای انقلاب اسلامی استفاده شده است. انقلاب.

وی افزود: امشب در ماه مبارک رمضان در آستانه میلاد امام حسن مجتبی (ع) برای برگزاری مراسم مهم و ارزشمند هفته هنر انقلاب گرد هم آمده ایم. یاد و خاطره شهید سید مرتضی آوینی را که در این هفته به نام وی نامگذاری شد گرامی می دارم و خداوند را شاکریم که سی سال از شهادت این بزرگ مرد عرصه فرهنگ و هنر انقلاب می گذرد.

وی افزود: از اوایل انقلاب که حوزه هنری برای حفظ فرهنگ انقلاب ایجاد شد تا امروز که به ضبط های آن نگاه می کنیم مملو از مردان و زنانی است که تلاش می کردند ما را بسازند. نظام اسلامی از میراث ارزشمندی برخوردار است، «اگر نقدی به گذشته و اعتراض‌هایی وجود دارد، نافی تلاش‌های فراوانی که در ۴۳ سال گذشته در عرصه‌های مختلف برای به جا گذاشتن آثار ارزشمند انجام شده است، نیست.

محمدمهدی اسماعیلی گفت: نقدها به دلیل دور بودن عظمت این اتفاق زیاد است. هر روز و شب انقلاب پر از اتفاقات و نکاتی است که همه حوزه های هنری باید بیان کنند. اگر امروز با درخواست رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر جهاد قصه گویی و تبیین مواجه هستیم به دلیل دوری از نقطه مطلوب است. ما تنها نیستیم که داستان را بیان می کنیم، بلکه از یک جریان قوی دلاری و پوشش رسانه ای قوی برای تحریف دستاوردهای انقلاب استفاده شده است و این امروز تاریخ نیست، اما امروز ابزارهای آن پیچیده تر و گسترده تر شده است. مخاطب

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما در تبیین جهاد وظیفه بزرگی داریم و هفته هنر انقلاب کار را برای جوانان با انگیزه ما آسان می کند و قله ها را برای سهولت در راه نشان می دهد. با تشکر از همه دست اندرکاران برای برگزاری این رویداد سالانه و مهم. و به روح همه ی آفریدگان بزرگ انقلاب اسلامی که امروز و در عید فرشتگان در بهشت ​​نظاره گر ما هستند صلوات می فرستم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید