به دنبال حمایت از نسل طلایی والیبال هستیم / تیم والیبال جوانان در جام AVC شرکت می کند


ساعت: 17:53
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۸
کد خبر: 1806862

سرمربی تیم والیبال جوانان در تشریح برنامه های خود برای این تیم تاکید کرد که به دنبال حمایت فنی و تاکتیکی از نسل طلایی تیم ملی جوانان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، گلمرضا مومنی مقدم به تشریح اهداف و برنامه های خود برای تیم ملی جوانان پرداخت و گفت: در ابتدا از اعتماد فدراسیون والیبال به من تشکر می کنم. 13 سال مربی تیم های ملی و 11 سال در باشگاه توده ای کار کردم. در این سال ها حدود 10 دوره در مسابقات آسیایی و جهانی روی نیمکت تیم های اصلی نشستم که منجر به کسب 7 مدال آسیایی و جهانی شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر نسل هایی وجود دارند که می توانند جایگزین نسل طلایی والیبال ایران شوند، افزود: با توجه به فرصتی که دارم با توکل به خدا با استفاده از تجربیات خود و حمایت های فدراسیون به دنبال حمایت فنی و تاکتیکی از بازیکنان جوان هستم تا تزریق کنند. من یک ملی پوش هستم تا برای بازیکنانی که تیم ملی را ترک می کنند، جوانان خوبی تربیت کنم.

سرمربی تیم جوانان با اشاره به برنامه های خود برای این تیم گفت: برنامه های خود را به فدراسیون والیبال ارائه کردم. اردوهای عالی برای تیم جوانان هدف اصلی در وهله اول ارتقای فنی بازیکنان است. سپس با بهبود تاکتیکی سبک بازی تیم در مسابقات پیش رو اعم از آسیایی و جهانی تلاش می کنیم تا نتایج خوبی کسب کنیم.

مومنی با تشکر از کادر فنی سابق تیم جوانان ادامه داد: از مسعود آرمات و کادرش تشکر می کنم که بازیکنان را به این مرحله رساندند و امیدواریم بتوانیم به همین منوال ادامه دهیم و با تمرین دادن به بازیکنان آنها را به مراحل بالاتر برسانیم.

سرمربی تیم جوانان درباره آغاز آماده سازی تیم ملی جوانان گفت: از اواسط فروردین کار را آغاز می کنیم. پیش از حضور در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا (پایان مردادماه به میزبانی بحرین) 9 مرحله اردوی آماده سازی را برگزار خواهیم کرد. در این اردوها اهداف مشخصی را دنبال می کنیم تا بازیکنان از نظر تمرینات فنی، تاکتیکی، بدنی و ذهنی به سطح مطلوبی برسند تا شاهد اوج عملکرد آنها در مسابقات بحرین باشیم. برای رسیدن به این هدف باید برنامه ریزی درستی داشته باشیم. در این بین حمایت فدراسیون نقش بسیار مفیدی خواهد داشت و در صورت تمهیدات، قصد داریم در یکی دو تورنمنت شرکت کنیم تا از بازیکنان محک بزنیم. تلاش می کنیم تیمی را انتخاب کنیم که بیشترین بازدهی را داشته باشد تا سال آینده شانس حضور در تیم ملی بزرگسالان وجود داشته باشد. امیدوارم در انتخاب ملی پوشان جوان کمترین اشتباه را داشته باشیم چرا که تیم ملی جوانان شایسته ترین مکان است.

وی با بیان اینکه تمایلی به دعوت بازیکنان به اردوی جوانان ندارد، گفت: بازیکنان را به تیم ملی سه کانال دعوت می کنیم. یکی از بازیکنانی که در اردوی تیم ملی جوانان حضور داشت و در حال حاضر در رده سنی جوانان حضور دارد. بازیکنانی که امتحان پس داده اند و می توانند آینده خوبی در تیم ملی جوانان داشته باشند. دومین دوره مسابقات قهرمانی کشور به میزبانی کاشان. علیرضا تولوکیان به عنوان نماینده فدراسیون این مسابقات را زیر نظر داشت و لیست بازیکنان را نیز تهیه کرد. ما مطمئناً با آنها ملاقات خواهیم کرد و از لیست ارائه شده استفاده خواهیم کرد. سوم، بازیکنان مستعدی که به دلایل مختلف از جمله آسیب دیدگی کمتر مورد توجه قرار می گیرند. به دنبال این هستیم که این سه گروه از بازیکنان را به اردوهای تیم های ملی نوجوانان دعوت کنیم تا بهترین ها را انتخاب کنیم.

مومنی مقدم همچنین با بیان اینکه دو چالش در تیم جوانان وجود دارد، تاکید کرد: چالش اول این است که در مسابقات قهرمانی آسیا حریفان اصلی ما چین، کره و ژاپن هستند که هیچ کدام در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان به میزبانی تهران حضور ندارند. ما را وادار به کار کرد رویارویی با این تیم ها سخت خواهد بود. چون تحلیلی از این تیم ها نداریم.

وی افزود: چالش دوم این است که در سال های گذشته بازیکنان جوان به صورت تیمی در لیگ برتر حضور داشتند و مورد آزمایش قرار گرفتند. متاسفانه امسال تعداد کمی از بازیکنان جوان در لیگ شرکت می کنند و اکثر این بازیکنان فقط به صورت مسابقه ای در مسابقات قهرمانی کشور حضور دارند. .

درباره حضور تیم ملی جوانان در مسابقات AVC جام همچنین گفت که تیم ملی فرصت حضور در مسابقات را دارد AVC جامی وجود ندارد و به همین دلیل مقرر شد تیم جوانان در این مسابقات شرکت کند. ما حتما در این مسابقات شرکت خواهیم کرد چرا که سبک بازی تیم های حاضر در این رقابت ها سبک بازی تیم های آسیایی و شرق آسیا است. بنابراین حضور در این رقابت ها می تواند آمادگی بسیار خوبی برای تیم ملی نوجوانان ایران قبل از حضور در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا در بحرین باشد.

مومنی در خصوص انتخاب کادرفنی تیم ملی جوانان گفت: هنوز به جمع بندی نهایی در این زمینه نرسیده ایم. برای انتخاب یک تیم عالی متشکل از مربیان با تجربه، جوان، باانگیزه و غیرمتعهد با مشورت دکتر داورزنی و مصطفی کارهان مدیر فنی تیم های ملی زمان کوتاهی درخواست کردیم. ما به دنبال افرادی هستیم که هم از نظر شخصیتی و هم از نظر عملکرد جزو بهترین ها باشند تا بتوانیم کار خوبی انجام دهیم. طی 2 تا 20 روز آینده به کارکنان اطلاع رسانی خواهم کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید