به نام مهسا به سلیقه ی ضد انقلاب/ چه کسی با خون خانم امینی سود می برد؟!

در این میان روشنفکران مخالف تبادل فرهنگی اندک هستند، هر کشوری باید از تجربیات و اکتشافات تمدن های دیگر استفاده کند، شاید این مبادله زمینه ساز تسریع رشد کشورها باشد.

تبادل فرهنگی می تواند یک فرهنگ ملی را غنی کند یا در مواردی آن را تکمیل کند، اما تهاجم فرهنگی با هدف ریشه کنی یک فرهنگ ملی و از بین بردن زیرساخت های فکری آن ملت است.

تهاجم فرهنگی، مانند اقدام فرهنگی، بی سر و صدا و بی سر و صدا انجام می شود، بنابراین برای مقابله با این اقدام توهین آمیز به برنامه های مستند و ریشه دار نیاز داریم.

مسئله حجاب یکی از آن فرایض الهی است که جزء قوانین کشور ماست و هر از چند گاهی جریان های مخالف و مخالف با اصرار بر آن به دنبال ایجاد جنجال و هرج و مرج هستند و در این میان افرادی هستند که با اعمال اشتباه. در مسیر درست، هزینه ای برای کشور متحمل می شوند و انقلاب می کنند.

اسلام همواره زنان را به عفاف و عفاف و حجاب توصیه کرده است; حفظ کرامت انسانی به ویژه زن در دین و جامعه اسلامی مورد تاکید قرار گرفته است.

حجاب یکی از چالش های پیش روی متولیان فرهنگی است. گسترش حجاب و ترویج پوشش اسلامی یکی از مسائلی است که تنها با کار پژوهشی قابل حل است و بدون شک باید با آرامش و سیستماتیک این کار را انجام داد.

برخی از جریان های کشور همواره از نبود آزادی مطبوعات و رسانه ها در ایران صحبت می کنند در حالی که نویسندگان جریان فرهنگی مرتبط با استکبار هر چه می خواهند می نویسند و تنها هدفشان آسیب رساندن به امنیت روانی و انقلاب اسلامی است.

چندی پیش مهسا امینی متولد 1379 در یکی از مناطق پایتخت به دلیل پوشش نامناسب توسط گشت ارشاد به یکی از کلانتری های تهران بزرگ هدایت شد.

او را برای شفاف سازی و آموزش به یکی از اتاق های کنفرانس اداره پلیس راهنمایی کردند و در جمع مهمانان دیگر ناگهان دچار مشکل قلبی شد.

در ماجرای دردناک مرگ مهسا امینی شاهد بودیم که چگونه ولگردهای داخلی و خارجی با انواع دروغ ها و ترفندها حقایق را تحریف می کنند.

لازم است هر واقعه، اشراف همه جانبه را بررسی کرد و علل آن را کشف کرد. متأسفانه این قاعده در شبکه های اجتماعی فعال و حتی برخی مطبوعات و روزنامه ها حاکم نیست. به محض وقوع حادثه و قبل از اینکه شما از جنبه های مختلف به درستی و دقیق متوجه شوید. همه مصرف کنندگان گرا هستند و واکنش های احساسی دارند و در واقع نوعی اعتیاد به رسانه را تجربه می کنند.

fc315eb4 ee1d 452d 8f25 ee3e94e612d5 خبر خاکستری



نکته دیگر اینکه سالهاست بسیاری از کارشناسان فرهنگی در رابطه با ترویج و تبیین موضوع به نهادهای آموزشی از جمله آموزش و پرورش، صدا و سیما، وزارت علوم، وزارت ارشاد و … توجه چندانی ندارند. حجاب که یکی از ارکان مهم حفظ عفاف و حیا است و به امنیت اجتماعی جامعه هشدار داده شده است نهادهای عریض و طویل که همگی وظیفه معرفی و ترویج حجاب و به نوعی وظیفه پیشگیرانه را بر عهده داشتند. علیه گسترش حجاب و گویی سال ها در خواب عمیقی به سر می بردند.

در عوض نهادی مانند پلیس که وظیفه آن اجرای قانون و برخورد با قانون شکنان است، در چنین فضایی علم مقابله با هنجارشکنی و زن ستیزی را خود به خود در پیش گرفته و مورد هجمه قرار گرفته است. حادثه کوچک و بزرگ با وجود اینکه در حال حاضر یکی از مهم ترین سنگرهای مقابله با گسترش هنجارشکنی و زن ستیزی در جامعه در دست این فرزندان جامعه اسلامی است و نه تنها نباید مورد تعرض ناعادلانه قرار گیرند. بلکه سایر نهادها و سازمان هایی که در امر پیشگیری از زن ستیزی و تبیین ارزش عفاف و حجاب در جامعه دخیل هستند، اقدام قاطعانه ای انجام نداده اند.

گشت ارشادی و آسیب شناسی عملکرد آن از جمله مواردی است که نیاز به بررسی کارشناسی دارد، اما انفعال در برابر آسیب های فرهنگی در جامعه قابل قبول و تحمل نیست.

درگذشت مهسا امینی در کنار همه مصائبی که برای خانواده آن مرحوم به وجود آورد، ابعاد جدیدی از نگاه رسانه ها و نگرش مقامات ارشد دولتی به این گروه از حاشیه نشینان را آشکار کرد.

پرداختن به اصل موضوع و هوشیاری فراج در اطلاع رسانی به موقع باعث کوتاه شدن دست رسانه ها و لاشخورهای حرفه ای شده است.

افشای واقعیات و زوایای مختلف این حادثه در رسانه ملی و پیگیری مجدانه مسئولان در کشور، نوید تغییرات مدیریتی دولت سیزدهم را نشان می دهد.

این موارد در واقع نشان دهنده درستی مسئولان در برخورد با مشکلات است و از سوی دیگر نشان می دهد که اگر اشتباهی از سوی هر سازمان و مرجعی در کشور صورت گیرد، مسئولان در برخورد با آن قاطع هستند.

اما اگر این ابعاد را نادیده بگیریم در نهایت به موج سواری سودجویان داخلی و خارجی می پردازیم که مهسا امینی را به ابزاری برای رسیدن به اهداف خود تبدیل کرده اند. از پست های مجازی گرفته تا کامنت های غیر معتبر رسانه ای که بازتاب تناقضات رفتاری و دروغ هایی است که صرفا برای ماهیگیری از آب گل آلود ساخته می شود و این را نمی توان مهر دلسوزی به مهسا زد!

برخی از کاربران شبکه های اجتماعی در ابتدای حادثه دروغ گفتند و از روایت های نادرست برای دستکاری احساسات و افکار عمومی در بازی های سیاسی استفاده کردند.

برخی از کاربران شبکه های اجتماعی و حتی سلبریتی ها علت مرگ مهسا را ​​ضرب و شتم اعلام کردند و با برهم زدن هوشیاری عمومی، آرامش عمومی را تحت تاثیر قرار دادند. پس از اظهارات کذب برخی سلبریتی ها درباره درگذشت دلخراش مهسا امینی، مصاحبه برخی از آنها مانند کتایون ریاحی با رسانه بن سلمان و اظهارات ساختارشکنانه و در راستای مخالفان خارجی مانند توئیت های علی کریمی، … موج گسترده ای از انتقادات در قسمت نظرات صفحات مجازی این افراد سرازیر می شود. اصغر فرهادی، کتایون ریاحی، زیباکلام، فرشادجو، شاکردوست، علی کریمی و برخی دیگر در پاسخ به انتقادات مردمی، کامنت های خود را محدود کرده اند تا هیچ کس جز مخاطبان مورد تایید آنها نتواند به نظرات آنها اعتراض کند یا در صورت اعتراض مسدود شود. ! برخی دیگر مانند محمدعلی ابطحی بارها توییت های جعلی خود را حذف کرده اند. معصومه ابتکار هم قسمت نظرات توییتر خود را بست!

هوشیاری و انتشار به موقع فیلم سلول های بسته فرج باعث شد تا کاربران شبکه های اجتماعی متوجه نیت شوم جریان های ماند شوند و با انتشار مطالبی با کلیدواژه های «دادستان کجاست» و «دروغ زدن مهسا» خواستار برخورد با اکاذیب در این جریان شدند. این حادثه.

63584e0d 7752 4b4e b6f3 c53bc870481b خبر خاکستری

به عنوان مثال پس از مرگ مهسا امینی، مردی به نام مهدیار سعیدیان با انتشار توییتی ادعا کرد که علت مرگ او شکستگی جمجمه بوده است. بررسی ها نشان می دهد که تخصص این فرد پوست، مو و زیبایی است و در زمینه لیزر موهای زائد فعالیت می کند. پس از انتشار فیلم، فاراژ مجبور شد توییت خود را حذف کند.

در ادامه به تناقضات رفتاری روزنامه های اصلاح طلب از جمله سازندگی می پردازیم. در ماجرای مرگ میترا استاد توسط همسرش نجفی، شهردار سابق تهران، این روزنامه به طور کامل از قاتل حمایت کرد. آن زمان خبری از حقوق زنان نبود اما حالا در مورد مهسا امینی پرچم حمایت از حقوق زنان را به دست گرفت و از همه ابزار برای دروغگویی و جعل استفاده کرد.

روزنامه اصلاح طلب در زمان مرگ میترا استاد سعی کرد نجفی را از این اتهام تبرئه کند تا اینکه میترا را دیوانه تلقی کرد و اکنون دلسوزانه به دنبال احقاق حقوق زنان در کشور است.

5b33eaa4 7ce2 48cb 8ec4 456695b903e0 خبر خاکستری

این روزنامه در آخرین شماره خود با تیتر بزرگی از برکناری رئیس گشت ارشاد در حالی خبر داد که فراژ با انتشار مطلبی این خبر را تکذیب کرد. علی صباحی، رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران ساعاتی پیش در گفت و گوی رسمی با بیان اینکه هیچ خبری در مرکز اطلاع رسانی پایتخت مبنی بر برکناری میرزایی، رئیس پلیس امنیت اخلاقی تهران گزارش نشده است، گفت: در این راستا هیچ خبری از برکناری میرزایی رئیس پلیس امنیت اخلاقی تهران منتشر نشده است.


710ffba6 a240 4725 a31c b530f9ebb02d خبر خاکستری



روزنامه هایی که به دنبال کار سیاسی به نفع جریان خود هستند از کوچکترین فرصت برای تخریب جریان سیاسی مخالف استفاده می کنند و راه را برای موج سواری مخالفان هموار می کنند.

به نظر می رسد مرور مغرضانه اصلاح طلبان نشان می دهد که حمایت از حقوق زنان به دلایل سیاسی محدود می شود و وسیله ای برای رسیدن به اهداف آنهاست.

دیدگاهتان را بنویسید