بورل: احیای روابط ایران و عربستان باعث ایجاد ثبات بیشتر در منطقه خواهد شد، اما برجام موضوع دیگری است. این توافق طرف های خود را دارد

بورل: احیای روابط ایران و عربستان باعث ایجاد ثبات بیشتر در منطقه خواهد شد، اما برجام موضوع دیگری است.  این توافق طرف های خود را دارد

وی در پاسخ به سوالی درباره تاثیر احیای روابط عربستان و ایران بر توافق هسته ای گفت: برجام بحث دیگری است. این قرارداد دارای احزاب دولتی خاص خود است. ما به کار روی آن ادامه می دهیم. رابطه خوب بین عربستان سعودی و ایران برای همه چیز خوب است، اما برجام مکانیسم خاص خود را دارد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که احیای روابط ایران و عربستان باعث ایجاد ثبات بیشتر در منطقه می شود.

به گزارش پایگاه اینترنتی «اکشن خارجی اتحادیه اروپا»، بورل در نشست خبری مشترک با حضور فواد حسین وزیر امور خارجه عراق در بروکسل تاکید کرد: اخیرا شاهد عادی سازی روابط عربستان و ایران بوده ایم. این موضوع باعث ایجاد ثبات بیشتر در منطقه می شود.

وی افزود: فراموش نکنیم که دور اول مذاکرات که منجر به این نتیجه مثبت شد در عراق انجام شد. بغداد صحنه رویداد مهمی در احیای روابط ایران و عربستان بود.

بورل تاکید کرد: این قطعاً خبر خوبی است، زیرا دو کشور روابط دشواری داشتند، اما تصمیم گرفتند که تعاملات دیپلماتیک را از سر بگیرند و سفرای خود را مبادله کنند. این موضوع به پایداری ناحیه کاهش تنش کمک می کند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره تاثیر احیای روابط عربستان و ایران بر توافق هسته ای گفت: برجام بحث دیگری است. این قرارداد دارای احزاب دولتی خاص خود است. ما به کار روی آن ادامه می دهیم. رابطه خوب بین عربستان سعودی و ایران برای همه چیز خوب است، اما برجام مکانیسم خاص خود را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید