بیانیه تند سازندگان درباره حوزه «چپ، راست».

بیانیه تند تهیه کنندگان پس از عدم اکران فیلم ها

روز گذشته مدیرکل نظارت بر اکران و اکران سازمان سینمایی اعلام کرد که فیلم «چپ، راست» برای اکران عمومی نیاز به تعدیل دارد و اکران نمی شود. منوچهر محمدی تهیه کننده این فیلم سپس در نامه ای تند به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از این رویه اخیر انتقاد کرد.

در پی تصمیمات و نوآوری های جدید و غیرقانونی وزارت ارشاد در خصوص تخلف از پروانه های صادره و قانونی فیلم ها، اتحادیه تهیه کنندگان فیلم ایران این رویکرد بی فرهنگ و غیرتعاملی در صدور بیانیه را به شدت محکوم کرد.

اظهارات تند تهیه کنندگان در مورد

متن بیانیه به شرح زیر است:

اتحادیه تهیه کنندگان سینمای ایران هرگونه بازنگری، سانسور و ابراز عقیده و سلیقه در فیلم های دارای پروانه نمایش را به شدت محکوم می کند و خواستار رعایت قانون است.

برای ما تولیدکنندگان، صاحبان و صاحبان حقوق مادی آثار سینمایی ایران، «پروانه اکران» فصلی از گفتار است و هرگونه اقدام یا تصمیمی مبنی بر لغو پروانه نمایش توسط مدیران، مشاوران و مدیران فعلی یک وزارتخانه توهین آمیز است. به قانون، سازمان سینمایی و جامعه در کل سینما محسوب می شود.

البته افرادی که دست به این اقدامات می زنند نه تنها دلسوز سینما نیستند، بلکه به دنبال غیرقانونی و شعله ور ساختن فضای فرهنگی و توجیه عصیان فیلمسازان با ارائه نادرست آگاهانه یا ناآگاهانه هستند. این حاکمان فعلی در عرصه فرهنگ فراموش کرده اند که مجوز نمایش را دولت قبل داده است نه دولت قبل و دلیل عدم اکران فیلم ها تاج و عدم انتظار برای نمایش دولت جدید است. !!

جای بسی تاسف است که در شرایط سخت اقتصادی امروز، وزارت فرهنگ و ارشاد که حتی قادر به عمل به وعده های خود به سینماگران نیست، به این ترتیب با سینماگران مقابله کرده و سینما را نابود کرده است.

ما تهيه كنندگان سينماي ايران هشدار مي دهيم كه در مقابل اين بي قانوني ها ساكت نخواهيم نشست و در كنار همه كارگردانان در كنار تهيه كنندگان سينماي ايران و تا آخر به احترام قانون و حقوق آن مرحوم مي ايستيم. »

دیدگاهتان را بنویسید