بیانیه مطبوعاتی: پیشرفت در مذاکرات کند است

بیانیه مطبوعاتی: پیشرفت در مذاکرات کند است

روز جدید : ایالات متحده بار دیگر تاکید کرده است که پیشرفت کمی در مذاکرات برای احیای شورای امنیت سازمان ملل متحد در وین داشته است.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری روزانه به رسانه ها گفت: ما شاهد پیشرفت اندکی در مذاکرات برای احیای توافق هسته ای با ایران در وین هستیم. من اطلاعات جدیدی از مذاکرات ندارم، اما پیشرفت مذاکرات ضعیف است. اگر می‌خواهیم برجام را نجات دهیم و امتیازات غیرحرفه‌ای بدهیم، باید شاهد پیشرفت‌های بیشتری نسبت به الان باشیم.

وی با اشاره به تشدید تنش ها بین روسیه و غرب گفت: اگر روسیه بخواهد به اوکراین حمله کند یا کشور را بی ثبات کند، آماده اعمال تحریم های شدید علیه مسکو هستیم.

او هیچ مدرکی مبنی بر تلاش روسیه برای حمله به اوکراین ارائه نکرد.

پرایس در پاسخ به درخواست برای کاهش تنش با روسیه گفت: به گفته واشنگتن، کاهش تنش به معنای عقب نشینی نیروهای روسیه از نزدیکی مرز اوکراین و پایان دادن به اقدامات تحریک آمیز است. ما متعهد به حمایت از اوکراین هستیم و تنها در سال جاری 450 میلیون دلار کمک نظامی ارائه کرده ایم.

لازم به ذکر است که پس از تلاش کشورهای غربی برای گسترش پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تا مرزهای روسیه، مسکو به شدت به مقامات غربی نسبت به عواقب این اقدام هشدار داده است. با این حال، ایالات متحده و متحدانش همچنان تهدیدی برای امنیت ملی روسیه هستند.

جان مارشایمر، بزرگترین استراتژیست جهان در حال حاضر و رهبر واقع گرایی تهاجمی، معتقد است که گسترش ناتو در داخل مرزهای روسیه احمقانه ترین اقدام در سیاست خارجی ایالات متحده در سال های اخیر است. وی معتقد است که قدرت های بزرگ به مرزهای خود حساس هستند و گسترش ناتو تا مرزهای روسیه مستقیما امنیت ملی این کشور را تهدید می کند و بحران اوکراین به دلیل کوته فکری مقامات غربی به وجود آمده است.

دیدگاهتان را بنویسید