بیرانوند: داوران عاشق تساوی در دربی هستند! / استقلال برای باخت نیامده است

می خواهم امروز هواداران پرسپولیس به این باشگاه بزرگ و عملکرد تیم افتخار کنند.» وی ضمن بیان این جمله خاطرنشان کرد: به نظر من کمک داور ویدیویی (VAR) ارتباط چندانی با داور و محمد نداشت. رضا احمدی (خبرنگار مسابقه) با قاضی در ارتباط بود. احمدی دوست داشت که داور باید صحنه ها را می دید و گزارشگر بازی قبل از تماشای فنادی فر پنالتی بودن آن را تایید می کرد.

دروازه بان پرسپولیس در مورد پنالتی آرش رضوند که منجر به گل تساوی استقلال شد، گفت: داور نزدیک ترین نقطه به صحنه پنالتی بود و پنالتی اعلام نکرد اما با کمک VAR صحنه را تماشا کرد. ما طولانی ترین VAR را در جهان دیدیم و برای هر صحنه کوچک پنج تا هفت دقیقه تلف شد. پیروزی حق ما بود اما نمی توانیم اعتراض کنیم. افرادی که در اتاق VAR نشسته بودند ایرانی نبودند و داور را مجبور به تماشای صحنه ها کردند.

بیرانوند در نیمه اول درگیری لفظی خود با یکی از توپ جمع کن ها در ورزشگاه آزادی تصریح کرد: می خواستم بازی را زودتر شروع کنم. عجله ام را دید و توپ را نداد. گاهی اوقات دربی اعصاب خردکن می شود و من از این توپ جمع کن عذرخواهی می کنم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا داور دقایق کافی برای وقت تلف شده اعلام کرده یا نه، گفت: داربی شرایط خاص خودش را دارد و داور دوست دارد مساوی کند! به همین دلیل شاید وقت اضافه کمتری دربی محسوب شود.

دروازه بان پرسپولیس درباره اعتراض اعضای دو تیم به داور با وجود استفاده از کمک داور ویدیویی گفت: اینطور نبود. بازیکنان ما روی صفحه VAR ظاهر نشدند اما بازیکنان استقلال که تیمشان عقب بود حضور داشتند. وقتی تیم شما عقب می افتد، می خواهید بیشتر فشار بیاورید و شاید بازیکن به مانیتور VAR برسد. خیلی ها منتظر بودند بین نیمکت های دو تیم اتفاقی بیفتد که خدا را شکر این اتفاق نیفتاد و مربیان دو تیم هوشمندانه عمل کردند.

بیرانوند درباره حجم بالای اعتراض استقلالی ها به تصمیم موعود فنادی فر گفت: استقلال برای باخت نیامده است. تیمی که صدرنشین است و چندین امتیاز بیشتر از سایر تیم ها دارد دوست دارد بازی مقابل تیم های رقیب را با تساوی به پایان برساند. بنابراین آنها دوست داشتند ازدحام کنند که طبیعی بود!

وی درباره بردهای پیاپی سپاهان اصفهان در لیگ برتر گفت: ما فقط به فکر تیم خودمان هستیم. سال گذشته ما چهار امتیاز از حریفان عقب بودیم و فقط به پیروزی در بازی های باقی مانده فکر می کردیم. الان هم همین شرایط را داریم و کاری به تیم های دیگر نداریم.