بیشتر تاریخ از “ذهنیت” ساخته شده است نه “واقعیت”!


ساعت: 19:09
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۹
کد خبر: 1916993

هدف نهایی جهاد تبیین دستگیری افرادی است که ذهنیتشان زیر و رو شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک، حضرت امیرالمومنین (ع) مظهر توحید و عدالت و علم و تقوا است، اما این جرثومه فسق و فسق روحی او را به گونه ای واداشت که فرمودند: «علی بن ابی طالب نماز بخوان!

امروز تمام تلاش دشمن برای ایجاد ذهنیت وارونه از اسلام و جمهوری اسلامی است. در این جنگ حزبی و همه جانبه، نباید با دو دستی به جبهه، آن را باطل کنیم، اگر دشمن در فلان تجارت سرمایه گذاری کرد، نباید آن تجارت را بترسانیم. کمک به اهداف دشمن

هنگام برخورد با افراد مشهور عاقل باشید. دشمن برای جذب تک تک آنها سرمایه گذاری کرده است، اما ظاهرا برنامه خاصی نداریم، در عوض با قطبی شدن و شعار دادن علیه آنها ذهنیت اشتباه برخی از آنها را تثبیت می کنیم.

زن یهودی که خاکستر بر سر مبارک رسول الله (ص) ریخت، برای مبارزه با واقعیت پیامبر نیامد، او آمد تا با تصویر ذهنی خود از پیامبر مبارزه کند. وقتی پیامبر خدا (ص) به زیارت او رفت، تمام ذهنیت خودساخته اش فرو ریخت و ایمان آورد.

هدف نهایی جهاد تبیین دستگیری افرادی است که ذهنیتشان زیر و رو شده است. اگر همه را با یک چوب بزنیم، جهاد تبیین معنای خود را از دست می دهد.

در این اغتشاشات اگر یک فرد صاحب نفوذ انتقاد تند و نادرست می کند اما لجبازی او مشخص نیست به جای واکنش تند و تلخ و برچسب زدن به او، مسئولان همان صنف باید به سراغ او رفته و حقایق را بیشتر برای او توضیح دهند و شبهات را برطرف کنند. .
گاهی اوقات کمی برنامه ریزی و سیاست می تواند از هزینه های کلان جلوگیری کند.
انتهای پیام/


  • نویسنده: حجت الاسلام علی امیری، تحلیلگر مسائل سیاسی و بین الملل

دیدگاهتان را بنویسید