باید ذهنیت و فرهنگ اشتغال، تولید و کارآفرینی را در میان سربازان ایجاد کنیم


ساعت: 11:55
تاریخ انتشار: 1301/09/28
کد خبر: 1918857

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: مهارت آموزی در نیروهای مسلح یک اصل است. باید ذهنیت و فرهنگ اشتغال، تولید و کارآفرینی را در میان سربازان ایجاد کنیم. به فرماندهان توصیه کردیم که فضای شادی را برای سربازان فراهم کنند، اکنون فضای نظامی با گذشته بسیار متفاوت شده است. توجه زیادی به آسایش، رفاه و حقوق سربازان می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار سرتیپ عزیز نصیرزاده جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز در دومین همایش ملی مهارت آموزی کارکنان نیروهای مسلح اظهار داشت: وظیفه عمومی قانون است و نیروهای مسلح مجری آن قانون هستند. ما وظیفه عمومی را رکن اصلی دفاع از کشور می دانیم. علاوه بر این موضوع همانطور که رهبر انقلاب تاکید دارند باید از این فرصت برای رشد جوانان به ویژه در زمینه آموزش های عمومی و تخصصی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: رهبری در دیدار با فرماندهان نیروهای مسلح همواره بر استفاده از فرصت خدمت برای آموزش سربازان تاکید دارند. در این راستا پنج سال از تشکیل قرارگاه آموزشی در نیروهای مسلح می گذرد و این بدان معناست که برای آموزش سربازان باید بیش از کارهای اداری انجام شود. فعالیت های این کمپ مدام گزارش می شود.

امیرنصیرزاده با بیان اینکه کشور از نیروی کار جوان مناسبی برخوردار است افزود: کشورهای اروپایی نیروی کار جوان و خوبی در اختیار ندارند و بیشتر آنها پذیرای مهاجرت هستند. دیدید که تیم فوتبال فرانسه چند بازیکن آفریقایی دارد. اگر برای جوانان برنامه ریزی کنیم، موفق می شویم، اما اگر برنامه نداشته باشیم، دشمن بر فکر و ذهن جوانان سوار می شود و آنها را به بیراهه می کشاند.

وی با اشاره به فشار اقتصادی دشمن گفت: اقتصاد مقاومتی همان مهارت آموزی است. البته مهارت آموزی باید در تمامی مقاطع تحصیلی و دانشگاهی دنبال شود و محدود به آموزش های نظری نباشد. ما در نیروهای مسلح در این آموزش های مهارتی کمک می کنیم.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: مهارت آموزی در نیروهای مسلح یک اصل است. باید ذهنیت و فرهنگ اشتغال، تولید و کارآفرینی را در بین سربازان ایجاد کنیم. به فرماندهان توصیه کردیم که فضای شادی را برای سربازان فراهم کنند، اکنون فضای نظامی با گذشته بسیار متفاوت شده است. توجه زیادی به آسایش، رفاه و حقوق سربازان می شود.

دیدگاهتان را بنویسید