بیشتر تاریخ توسط نگرش ها شکل می گیرد نه واقعیت ها!


ساعت: 14:43
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۳
کد خبر: 1901389

حجت الاسلام امیری نوشت: امروز تمام تلاش دشمن برای ایجاد ذهنیت وارونه از اسلام و نظام جمهوری اسلامی است. در این جنگ حزبی و همگانی، اگر کسی که ذهنیتش آشفته است با هدف دشمن یکی باشد، نباید جبهه را باطل کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک، حضرت امیرالمومنین (ع) مظهر توحید و عدالت و علم و تقوا بود، اما این بذر فسق و فسق چنان حالتی ایجاد کرد که فرمودند علی بن ابی طالب نماز بخوان!

امروز تمام تلاش دشمن برای ایجاد ذهنیت وارونه از اسلام و جمهوری اسلامی است. در این جنگ حزبی و همگانی، اگر کسی که ذهنیتش آشفته است با هدف دشمن یکی باشد، نباید جبهه را باطل کنیم.

اگر دشمن روی فلان طبقه سرمایه گذاری کرد، نباید با ترساندن آن طبقه به اهداف دشمن کمک کرد.

هنگام برخورد با افراد مشهور، باید عاقلانه عمل کرد. دشمن برای جذب هر یک از آنها سرمایه گذاری می کند. ما مشخصاً برنامه خاصی نداریم، اما با قطبی سازی و شعار دادن علیه آنها، ذهنیت اشتباه برخی از آنها را تثبیت می کنیم.

زن یهودی که خاکستر بر سر مبارک رسول خدا (ص) ریخت، برای مبارزه با واقعیت پیامبر نیامد، او آمد تا با تصویر ذهنی خود از پیامبر مبارزه کند و زمانی که پیامبر خدا او را زیارت کرد، تمام او ذهنیت خودساخته سقوط کرد و او باور کرد.

هدف نهایی جهاد تبیینی دستگیری افرادی است که ذهنیتشان زیر و رو شده است.

در این اغتشاشات، اگر فرد صاحب نفوذی انتقاد تند و نادرست می کند، اما لجاجت او مشخص نیست، به جای واکنش تند و تلخ و برچسب زدن به او، مسئولان همان صنف باید به سراغ او رفته و حقایق را بیشتر برای او توضیح دهند و شبهات را برطرف کنند. گاهی اوقات کمی برنامه ریزی و سیاست می تواند از هزینه های کلان جلوگیری کند.

انتهای پیام/

  • نویسنده: حجت الاسلام علی امیری، تحلیلگر مسائل سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید