بیش از 190 هزار گردشگر از دیدنی های تاریخی کرمانشاه دیدن می کنند


ساعت: 14:00
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1817825

رئیس اداره کل میراث، فرهنگ، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه اعلام کرد؛

جبار گوهری گفت: از 28 اسفند تا 5 فروردین حدود 192 هزار نفر از مجموعه های تاریخ طبیعی استان کرمانشاه بازدید کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جبار گوهری در گفتگو با مرصادنیوز اظهار داشت: از 27 اسفند تا 4 فروردین حدود 64 هزار و 500 مسافر نوروزی در اقامتگاه های رسمی استان کرمانشاه اعم از آپارتمان ها، هتل ها، واحدهای بوم گردی، مسافرخانه ها، مدارس، خوابگاه ها حضور داشتند. دانشجو و … خوابگاه داشتند.

رئیس اداره کل میراث، فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: در همین مدت حدود 192 هزار نفر از مجموعه های تاریخی طبیعی استان بازدید کردند.

وی گفت: بیشترین بازدیدها به ترتیب از مجموعه تاریخی و فرهنگی تگبستان، بیستون، غار گوری کله، تکیه بیگلبیگی و وکول الملک و معبد آناهیتا بوده است.

گوهری با اشاره به حضور گردشگران و رونق بازار گفت: نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در کرمانشاه در مجموعه های تاریخی استان و همچنین در ورودی اکثر شهرها برپا شده است.

وی همچنین با بیان اینکه 501 مورد بازدید نظارتی توسط بازرسان از مراکز پذیرایی حاشیه جاده ها، دفاتر خدمات گردشگری و رستوران ها انجام شده است، افزود: بر اساس این بازدیدها 33 مورد تشویقی، 56 مورد تذکر و 4 اخطار کتبی صادر شده است.

این مسئول با بیان اینکه بازرسان میراث فرهنگی در مبادی ورودی شهرها مستقر هستند، تصریح کرد: مسافران نوروزی می توانند سوالات و شکایات خود را در خصوص اقامت، گردشگری و … در میان بگذارند. با سامانه 09629 (ستاد هماهنگی خدمات گردشگری).

سرپرست اداره کل میراث، فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: در برخی اماکن گردشگری علاوه بر نمایشگاه صنایع دستی و سوغات، برنامه های فرهنگی و هنری از جمله موسیقی محلی و نقاشی کودکان برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید