بیش از 32 هزار ناوگان خودروهای سنگین به مراکز معاینه فنی یزد هدایت شدند.


ساعت: 09:18
تاریخ ارسال: 05/12/1401
کد خبر: 1887526

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای یزد به اطلاع می رساند؛

حسین زاده معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 32 هزار و 395 دستگاه خودرو سنگین از مراکز معاینه فنی استان بازدید کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین زاده در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با بیان اینکه با کنترل و بازرسی دقیق خودروها شاهد کاهش تصادفات رانندگی خواهیم بود، تصریح کرد: رسیدن به مقصد و بازگشت سالم به آغوش خانواده مستلزم سلامتی رانندگان است. همراه همیشگی یعنی خودروهای موجود در جاده ها و این موضوع تنها با معاینه فنی مداوم خودروهای آنها محقق می شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد با اشاره به اینکه استان یزد دارای 7 مرکز معاینه فنی خودروهای باری سنگین است، گفت: مراکز معاینه فنی زیر نظر اداره کل راهداری و راهداری است. حمل ونقل جاده ای استان از ابتدای سال تاکنون 32 هزار و 395 ناوگان سنگین معاینه فنی را گذرانده اند که از این تعداد 23 هزار و 124 ناوگان مرحله اول، 3 هزار و 415 ناوگان پس از رفع نقص معاینه فنی را گذرانده اند. 5 هزار و 856 ناوگان نیز آزمون را گذرانده اند که رد شدند.

این مسئول با بیان اینکه مراکز معاینه فنی استان به طور میانگین روزانه از حدود 270 خودروی سنگین بازدید می کنند، گفت: مهمترین دلایل خرابی خودروهای سنگین در استان یزد در مراکز معاینه فنی مربوط به نقص ظاهری، آزمایشات است. برای آلودگی، نقص در سیستم ترمز یا میرایی، و همچنین تست تنظیم نور.

حسین زاده ادامه داد: مراکز معاینه فنی پس از ثبت اطلاعات خودرو از دوربین پلاک خوان، بررسی های ظاهری شامل کیفیت آج لاستیک، شیشه و آینه، چراغ ها، کمربند ایمنی، کپسول آتش نشانی، مخازن، درب ها و المان ها را برای ایمنی انجام می دهند. . خودرو تحت آزمایش های مکانیزه شامل تست ترمز، لغزش چرخ های جانبی، تست آلودگی، کیلومتر شمار و تست نور قرار می گیرد و در صورت تایید، MOT خودرو صادر می شود.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد با تاکید بر اینکه رفع عیوب خارجی خودروها بیشتر بر عهده استفاده کنندگان از مراکز معاینه فنی است، گفت: عوامل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان به صورت مستمر مراکز MOT بازدید و در صورت تخلفات احتمالی مانند خرید اسناد MOT و غیره به شدت جریمه می شوند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تمامی مراکز به سامانه سیمفا (سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران) متصل هستند، نتایج تست خودرو رصد می شود و در صورت عدم وجود مشکل، گواهی معاینه فنی صادر می شود و با توجه به ارتباط بین معاینه فنی و سامانه صدور بارنامه و یاب، خودروهایی که فاقد معاینه فنی هستند امکان دریافت بارنامه حمل کالا و دریافت بارنامه حمل مسافر در مسیرهای مواصلاتی را ندارند.

حسین زاده در پایان با تاکید بر اینکه انجام تست و معاینه فنی خودروها نقش انکارناپذیری در افزایش ایمنی خودروها خواهد داشت، افزود: هرچه معاینه فنی خودروها دقیق تر باشد ایمنی سفر نیز بیشتر خواهد بود. ما امیدواریم رانندگان این معاینات را با دقت بیشتری انجام دهند، قربانیان خواهند بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید