افزایش 8 درصدی مشتریان مراکز معاینه فنی در هفت ماهه اول سال 1401


ساعت: 14:41
تاریخ انتشار: 08/02/1401
کد خبر: 1905580

معاون بهره برداری ستاد معاینه فنی شهر تهران پیشنهاد کرد؛

معاون بهره برداری مرکز معاینه فنی شهر تهران درباره وضعیت مراجعات به مراکز معاینه فنی تهران در هفت ماهه سال 1401 گفت: حدود یک میلیون دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی تهران ارجاع شده که نسبت به سال گذشته این تعداد. ارجاعات 8 درصد بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجید سلمانی معاون عملیات مرکز معاینه فنی شهر تهران درباره وضعیت مراجعات به مراکز معاینه فنی شهر تهران در هفت ماهه سال 1401 گفت: حدود یک میلیون خودرو از مراکز معاینه فنی شهر تهران بازدید کردند که نسبت به در سال گذشته، تعداد مراجعات 8 درصد افزایش یافته است.

معاون عملیات ستاد معاینه فنی شهر تهران 769 هزار دستگاه خودرو را مربوط به توصیه های اولیه دانست و افزود: در این هفت ماه 102 هزار خودرو ایراد آلایندگی، 59 هزار خودرو مشکل تراز، 27 هزار دستگاه خودرو داشتند. دارای کمک فنر تست ترمز 76000 دستگاه و وضعیت ظاهری 116000 دستگاه از خودروهای اعزامی به مراکز معاینه فنی در تهران شناسایی و در نهایت ایرادات توسط رانندگان معاینه فنی رفع شد.

به گفته سلمانی، در مجموع 30 درصد خودروها در اولین بازدید به دلیل نقص فنی در MOT رد شدند و برخی از این خودروهای اسقاط دارای ایرادات متعدد بودند.

وی همچنین اعلام کرد که از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه حدود 730 هزار گواهی معاینه فنی صادر شده که از این تعداد حدود 130 هزار گواهی مربوط به معاینه فنی بالاتر بوده است.

معاون بهره برداری مرکز معاینه فنی شهر تهران درباره آمار معاینه فنی برتر نیز گفت: در مجموع حدود 18 درصد خودروهای منتقل شده به مراکز معاینه فنی شهر تهران دارای معاینه فنی برتر هستند.

سلمانی درباره وضعیت کار مراکز معاینه فنی توضیح داد: در حال حاضر حدود 5 هزار خودرو به مراکز معاینه فنی تهران مراجعه می کنند و هیچ صف انتظاری وجود ندارد. مراکز بیهقی، نیایش، دماوند، شهید آبشناسان، سراج، خاوران، امام رضا(ع)، شهدای زمان آباد، بعث، فدائیان اسلام و ایران خودرو از ساعت 7:30 الی 17 و شقایق، شهید چمران، الغدیر، چیتگر، ابوذر. مراکز و کلیه واحدهای سیار از ساعت 7:30 صبح تا 16:15 به ارائه خدمات می پردازند.

وی در ادامه از شهروندان درخواست کرد: با توجه به فعال بودن برخی از مراکز در روزهای تعطیل و متفاوت بودن ساعات کاری مراکز در روز پنجشنبه با سایر روزها، جهت اطمینان از آخرین وضعیت کاری مراکز به سایت مراجعه فرمایید. ستاد فنی خودروهای تهران از بازرسی به آدرس بازدید inspection.tehran.ir نیز می توانند برای مدیریت زمان و به حداقل رساندن تاخیر با استفاده از سامانه نوبت دهی آنلاین به مرکز مورد نظر مراجعه کنند. ضمناً این سامانه در حال حاضر از طریق سامانه «تهران من» در دسترس است.

معاون حمل و نقل MOT در خصوص وضعیت خودروهای مشمول MOT گفت: طبق قانون خودروهای سواری از زمان ساخت به مدت چهار سال از MOT معاف هستند. از شهروندان تقاضا می شود جهت گسترش مراجعات در طول سال و پرهیز از ازدحام در مراکز معاینه فنی در ابتدا و پایان سال، معاینه فنی دوره ای انجام دهند، فقط خودروهای دارای چهار سال تولید به صورت ماهانه به سامانه مراجعه کنند. مراکز . در حال حاضر خودروهای تولید آبان 1396 و قبل از آن و وارداتی از مهر 1397 و قبل از آن مشمول معاینه فنی هستند.

به گزارش سایت شهر، سلمانی همچنین با ادعای دستاورد حضور در هجدهمین نمایشگاه حمل و نقل، ساختمان و خدمات شهری که از 27 تا 30 مهرماه به مدت چهار روز در محل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب برگزار شد، خاطرنشان کرد: هدف ستاد بازبینی فنی معرفی رویکردهای جدید بود. به مجموعه در راستای توسعه کسب و کار و افزایش اثربخشی ماموریت سازمانی، در این نمایشگاه حضور یافت. در این رویداد آخرین اقدامات ستاد در توسعه مدیریت ارتباط با مشتری و کیفیت خدمات، افزایش ظرفیت پذیرش از طریق توسعه مراکز و ارتقای بهره وری، توسعه کسب و کار مرتبط با استفاده بهینه از امکانات و فضاهای موجود با تاکید بر بهره برداری خصوصی منابع، توجه به اعتماد شهروندان و تبدیل مراکز MOT به مراکز بهداشتی برای خودروهای شهرداری تهران، اصلاح رویه ها و اجرای MOT تهران برای خودروهای دارای شماره ثبت تهران که در شورای ترافیک شهر تهران پیشنهاد شد.

دیدگاهتان را بنویسید