پیشگیری از آلودگی هوا نیازمند همت مردم و مسئولان است/ تخفیف 50 درصدی در مراکز معاینه فنی زنجان به مناسبت روز ملی هوای پاک

ساعت: 16:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۹
کد خبر: 1801941

جلوگیری از افزایش آلاینده ها و تشدید آلودگی هوا مستلزم همت مردم، مسئولان و صاحبان سایت های تولیدی و صنعتی است تا ضمن برخورداری از تنفس سالم، هوای پاک را افزایش داده و سهم هوای تازه را در آینده افزایش دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; گسترش روزافزون شهرها و رشد جمعیت منجر به توسعه فعالیت های تولیدی و صنعتی و افزایش تعداد خودروها شده است که در درازمدت منجر به آلودگی هوا شده و این آلودگی باعث بروز بیماری های مختلف در جامعه و سخت شدن تنفس شده است.

* نام روز هوای پاک در ایران

به منظور جلب توجه مردم به مشکلات مربوط به حفاظت از محیط زیست و تضمین یک زندگی سالم در راستای تحقق اهداف توسعه پایدار، روزهای نمادین ویژه ای از جمله روز جهانی محیط زیست، روز زمین پاک، روز زمین پاک هوا و … تعیین شده است. . روز هوای پاک در دنیا با عناوین مختلفی از جمله روز بدون خودرو، روز بدون دود تنباکو و … نامیده می شود. در کشورهای مختلف و در این روز اقدامات ویژه ای برای تنویر افکار عمومی انجام می شود. در ایران، بحران آلودگی هوا در تعدادی از شهرها باعث شده تا مسئولان برای ایجاد حساسیت در بین اقشار مختلف جامعه، روز 29 دی ماه سال 95 را «روز ملی هوای پاک» نامگذاری کنند.

همانطور که گفته شد هدف از اعلام روز ملی هوای پاک ایجاد حساسیت در بین اقشار مختلف جامعه است و از آنجایی که راهبرد اصلی کاهش آلودگی هوا مشارکت مردمی و افزایش هماهنگی بین بخش‌ها است، این روز می‌تواند سرآغاز عزم ملی برای پیشگیری باشد. افزایش آلودگی اجازه دهید مردم و کارمندان برای رسیدن به این هدف با هم همکاری کنند.

2541b255 c0cc 495e 93ff bca8233c6ca9 خبر خاکستری

* جلوگیری از آلودگی هوا نیازمند همت مردم و کارکنان است

با توجه به شرایط جوی در فصل زمستان، احتمال آلودگی هوا افزایش می‌یابد و بنابراین در زمان بحران آلودگی هوا، شهروندان از تردد در مناطق مرکزی و پرتردد شهرها خودداری کنند، کودکان به فعالیت در فضای باز، سالمندان یا افراد دارای معلولیت محدود شوند. بیماری های قلبی و ریوی مانند آسم، برونشیت مزمن و نارسایی قلبی نباید از خانه خارج شوند و مردم در مناطق شهری به جای استفاده از وسایل نقلیه شخصی از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

زنجان یکی از شهرهایی است که معمولاً هوا در آن نرمال است و چندین روز در سال وجود دارد که هوای زنجان برای اقشار آسیب پذیر ناسالم یا ناسالم است و شهروندان باید مراقب باشند، اما هوای سالم دلیل عدم رعایت نکات ضروری است. و شهروندان، مردم، مسئولان و صاحبان سایت های صنعتی و تولیدی باید دستورالعمل های لازم را برای جلوگیری از آلودگی هوا رعایت کنند تا در آینده با مشکل مواجه نشویم.

fca333bb fc20 42dd b546 b086417b9341 خبر خاکستری

* تخفیف 50 درصدی مراکز معاینه فنی خودروها در زنجان در روز ملی هوای پاک

حامد تگیب گلو رئیس اداره حفاظت محیط زیست زنجان با اشاره به 9 دی ماه روز ملی هوای پاک گفت: امروز تمامی مراکز معاینه فنی خودروهای سبک زنجان به مناسبت روز ملی هوای پاک خدمات رسانی می کنند. هوای پاک با 50 درصد تخفیف.”

وی گفت: همزمان با گرامیداشت 9 دی روز ملی هوای پاک، مراکز معاینه فنی خودروهای شهر زنجان با 50 درصد تخفیف به ارائه خدمات می پردازند.

وی افزود: از آنجایی که یکی از مهمترین منابع آلودگی هوا در شهرها، قاچاق خودروهای معیوب است، لازم است با انجام معاینه فنی، عیوب و ایرادات خودروی خود را برطرف کرده و در نتیجه نقش مهمی در کاهش آلودگی هوا داشته باشیم. تکیب‌گلو گفت.

رئیس اداره محیط زیست زنجان گفت: امروز (28 دی ماه) تنها مراکز معاینه فنی صبا و شهرآرا با تخفیف 50 درصدی آماده خدمت رسانی به عموم مردم هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید