بازدید روزانه چهار هزار خودرو از مراکز معاینه فنی شهر تهران


ساعت: 10:49
تاریخ انتشار: 09/02/1401
کد خبر: 1913108

مدیر عامل مرکز معاینه خودرو در تهران گفت:

مدیر عامل مرکز معاینه فنی تهران در خصوص تعداد مراجعات روزانه به مراکز معاینه فنی تهران گفت: در حال حاضر روزانه حدود چهار هزار خودرو به مراکز معاینه فنی تهران مراجعه می کنند و مراکز فاقد صف انتظار هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدرضا مفیدی، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در خصوص کاهش آلودگی هوای کلانشهر تهران گفت: حل معضل آلودگی هوای تهران که بخش قابل توجهی از آن مربوط به تردد خودروها است، نیازمند یک راهکار است. مجموعه اقداماتی مانند از رده خارج کردن خودروهای فرسوده افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی به منظور سهولت دسترسی به آن لازمه معاینه فنی خودروهای کلانشهر تهران در مراکز معاینه فنی شهرداری تهران به منظور اجرای دقیق تر است. و تست دقیق خودرو در این مراکز.

مدیر عامل مرکز معاینه خودرو در تهران خاطرنشان کرد: هر کدام از این اقدامات به کاهش آلودگی هوا کمک می کند. با توجه به وجود چارچوب های قانونی لازم و زیرساخت های ایجاد شده توسط شهرداری تهران، موضوع لزوم تفکیک نحوه نظارت بر آلایندگی خودروها در سطح شهر تهران و لزوم انجام معاینه فنی خودروها. شهر تهران در مراکز معاینه فنی شهرداری تهران دائماً پیگیری و برجسته می شود. اما متأسفانه اجرای این طرح که با در نظر گرفتن شواهد علمی و تجربه سایر شهرهای بزرگ می تواند تنها راه برون رفت در این زمینه باشد، بررسی فنی را در شهر تهران موثرتر کند.

وی گفت: با توجه به عزم مسئولان در حل معضل آلودگی هوای تهران و اهمیت حفظ جان و سلامت شهروندان، انتظار می رود در آینده گام های موثرتر و جدی تری در این زمینه برداشته شود. روزی که بررسی فنی در پایتخت موثرتر و با مشارکت مسئولان باشد و شهروندان خوب تهرانی خسارات اقتصادی و جانی این مهمان ناخوانده را به حداقل برسانند.

وی در خصوص تعداد مراجعات روزانه به مراکز معاینه فنی در شهر تهران افزود: در حال حاضر روزانه حدود چهار هزار خودرو به مراکز معاینه فنی تهران مراجعه می کنند و مراکز فاقد صف انتظار هستند. از این رو به شهروندان توصیه می شود با توجه به تشدید آلودگی هوا در روزهای اخیر، وضعیت آلایندگی خودروهای خود را کنترل و معاینه فنی کنند.

مفیدی درباره تعداد مراکز معاینه فنی شهر تهران و نحوه عملکرد آنها توضیح داد: تهران دارای 54 خط معاینه فنی خودروهای سبک در 16 مرکز ثابت و 7 واحد سیار با توزیع مناسب در شهرداری تهران است. مراکز بیهقی، نیایش، دماوند، شهید آبشناسان، سراج، خاوران، امام رضا (ع)، شهدای زمان آباد، بعث، فدائیان اسلام و ایران خودرو از ساعت 7:30 الی 17 و شقایق، شهید چمران، الغدیر، چیتگر، ابوذر. مراکز و کلیه واحدهای سیار از ساعت 7:30 صبح تا 16:15 به ارائه خدمات می پردازند.

مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: از شهروندان تقاضا می شود با توجه به اینکه برخی از مراکز در روزهای تعطیل فعال هستند و ساعت کاری مراکز در روز پنجشنبه متفاوت از روزهای دیگر است به سایت این ستاد مراجعه کنند. خودروهای تهران به آدرس adressespection.tehran.ir مراجعه کنید. همچنین برای مدیریت زمان و به حداقل رساندن تاخیر می توانند از طریق سامانه نوبت دهی آنلاین به مرکز مورد نظر خود مراجعه کنند. این سامانه در حال حاضر از طریق سامانه تهران من در دسترس است.

دیدگاهتان را بنویسید