تغییر ساعت کار مراکز معاینه فنی در تهران + جزئیات

تغییر ساعت کار مراکز معاینه فنی در تهران + جزئیات

روز جدید : رئیس معاینه فنی خودروهای شهر تهران از تغییر ساعت کاری مراکز معاینه خبر داد و گفت: در 3 ماهه امسال 502 هزار خودرو به مراکز معاینه مراجعه کردند.

سیدرضا مفیدی با اشاره به ارجاع 502 هزار دستگاه خودرو در سه ماهه اول سال 1401 به مراکز معاینه فنی شهر تهران، گفت: تعداد مراجعات در سه ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته 8 درصد افزایش داشته است. همچنین 390000 خودرو از 502000 خودرو به لینک های اول لینک شده اند.

رئیس ستاد معاینه فنی خودروهای استان تهران با تشریح جزئیات آمار خودروهای اسقاط شده در خرداد 1401 گفت: در ماه گذشته 50 هزار نقص آلایندگی، 29 هزار تراز، 13 هزار کمک فنر، 37 هزار تشریح عیوب ترمز در ماه گذشته تشریح شد. . شناسایی و در نهایت برای معاینه فنی توسط سوارکاران رفع شد. در مجموع حدود 25 درصد از خودروها در اولین بازدید به دلیل نقص فنی از معاینه فنی عبور نکردند. علاوه بر این، تعدادی از خودروهای مردود نیز دارای ایراداتی بودند.

مفیدی با بیان اینکه از ابتدای امسال تا پایان خرداد حدود 372 هزار گواهی معاینه فنی صادر شده است، افزود: از این تعداد حدود 69 هزار مورد مربوط به معاینه فنی بالاتر است. حدود 19 درصد خودروهای ارسالی به مراکز معاینه فنی تهران دارای معاینه فنی عالی هستند.

وی با تاکید بر اینکه هزینه اولین بازدید معاینه فنی تاکسی های تهران از هشت مرکز معاینه فنی بیهقی، سراج، الغدیر، شقایق، دماوند، چمران، نیایش و هیدرولوژیست ها در سال جاری رایگان است، گفت: از طریق سیما سامانه تاکسی، رانندگان تاکسی قابل استعلام و کنترل هستند، می توانند در هر زمان از سال برای اولین بار از این طرح رایگان در مراکز معاینه فنی اعلام شده استفاده کنند. این طرح رایگان که از سال 1400 آغاز شده است با هدف کاهش آلودگی هوا، حمایت مالی از رانندگان تاکسی گران قیمت، ترویج فرهنگ استفاده از خودروهای سالم و حفظ سلامت شهروندان است.

رئیس ستاد معاینه فنی خودروهای استان تهران درباره وضعیت فعالیت مراکز توضیح داد: در حال حاضر روزانه حدود 4 هزار خودرو به مراکز معاینه فنی تهران مراجعه می کنند و همه مراکز صف ندارند. همچنین با توجه به تعادل، کاهش حجم توصیه ها و تغییر ساعت کار، از ابتدای تیرماه 1401 پایان فعالیت مراکز به ساعت 16 تغییر یافت.

مفیدی همچنین خاطرنشان می کند: هیدرولوژیست ها، سراج، هواران، امام رضا(ع)، زمان آباد، بعثت، فدائیان اسلام، چیتگر، ابودر و تمامی واحدهای سیار 7 تا 16 و بیهکی، نیایش، دماوند، الغدیر و ایران خودرو از ساعت 7 تا 15 و مراکز شقایق و چمران از ساعت 7 تا 14 خدمات ارائه می دهند. ساعت کاری مراکز با توجه به تعداد مراجعه و تقاضای شهروندان در هر مرکز برنامه ریزی می شود.

وی در خصوص خودروهای مشمول معاینه فنی در سال 1401 گفت: طبق قانون خودروهای شخصی از زمان ساخت به مدت چهار سال از معاینه فنی معاف هستند، بنابراین از شهروندان درخواست می شود در طول سال توصیه های خود را اعلام و از ایجاد گره های ترافیکی در سطح شهر جلوگیری کنند. «فقط خودروهایی که به مدت چهار سال به صورت ماهانه تولید می شوند؛ مثلاً در تیرماه 1401 خودروهای تولید تیرماه 1397 و قبل از آن مشمول معاینه فنی می شوند و در آبان 1401 خودروهای تولیدی آبان 1397 و قبل از آن مشمول معاینه فنی می شوند. به معاینه فنی

رئیس ستاد معاینه فنی خودروهای تهران درباره معاینه فنی عالی در مراکز شهر تهران افزود: معاینه فنی عالی در 9 مرکز منتخب بیهکی، سراج، آب شناسان، دماوند، الغدیر، شقایه، انجام شد. نیایش هواران و این مراکز منتخب ضوابط حقوقی و حسابرسی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران دارای گواهی صلاحیت برای صدور معاینه فنی بالاتر می باشد. خودروها در صورت تمایل می توانند در صورت احراز شرایط لازم، معاینه فنی منظم یا عالی انجام دهند و با دریافت معاینه فنی عالی از 30 درصد تخفیف عوارض در طرح کاهش و ترافیک بهره مند شوند. لازم به توضیح است که تفاوت معاینه عالی و عادی فقط در فرآیند تست آلایندگی خودرو است و از نظر پرداختی یکسان است.

دیدگاهتان را بنویسید