روزانه 5000 خودرو به مراکز معاینه فنی تهران مراجعه می کنند


ساعت: 10:02
تاریخ انتشار: 1301/10/04
کد خبر: 1919687

معاون بهره برداری مرکز معاینه فنی در خصوص تعداد مراجعات روزانه به مراکز گفت: در حال حاضر روزانه حدود 5000 خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه می کنند و اکثر مراکز فاقد صف انتظار هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجید سلمانی معاون مرکز معاینه فنی در خصوص وضعیت مراجعات به مراکز معاینه فنی شهر تهران در 9 ماهه سال 1401 گفت: حدود یک میلیون و 269 هزار خودرو به مراکز معاینه فنی ارجاع شده است. بررسی ها در تهران در 9 ماهه امسال که نسبت به سال گذشته در سال گذشته 7 درصد افزایش بازدید داشته است.

وی گفت: از آمار اعلام شده 970 هزار خودرو به توصیه های اول مرتبط بوده و در این 9 ماه 134 هزار نقص آلایندگی، 75 هزار نقص تراز، 34 هزار کمک فنر، 97 هزار دستگاه تست ترمز و 154 مورد نقص گزارش شده است. در مراکز معاینه فنی شهر تهران مشاهده شد و در نهایت برای دریافت معاینه فنی از موتورسوار این نقص رفع شد.وی گفت: در مجموع 30 درصد خودروها در اولین بازدید به دلیل نقص فنی موفق به معاینه فنی نشدند و تعدادی از این خودروها مردود شدند. چندین نقص داشت

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه حدود 919 هزار گواهی معاینه فنی صادر شده که از این تعداد حدود 159 هزار گواهی معاینه فنی بالاتر بوده است. وی افزود: در مجموع حدود 17 درصد خودروهای ارسالی به مراکز معاینه فنی شهر تهران دارای معاینه فنی عالی هستند.

معاون بهره برداری مرکز معاینه فنی در خصوص تعداد مراجعات روزانه به مراکز افزود: در حال حاضر روزانه حدود 5000 خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه می کنند و اکثر مراکز فاقد صف انتظار هستند. به شهروندان توصیه می کنیم با توجه به تشدید آلودگی هوا در روزهای اخیر، آلایندگی خودروهای خود را کنترل و معاینه فنی کنند.

وی با تشریح تعداد مراکز معاینه فنی در شهر تهران و نحوه عملکرد آنها، افزود: تهران دارای 54 خط معاینه فنی خودروهای سبک در 16 مرکز ثابت و 7 واحد سیار با توزیع مناسب در مناطق شهرداری تهران است. مراکز بیهقی، نیایش، دماوند، شهید آبشناسان، سراج، خاوران، امام رضا(ع)، شهدای زمان آباد، بعث، فدائیان اسلام و ایران خودرو از ساعت 7:30 الی 17 و شقایق، شهید چمران، الغدیر، چیتگر، ابوی. مراکز دهار و تمامی واحدهای سیار از ساعت 7:30 صبح تا 16:15 بعد از ظهر به ارائه خدمات می پردازند. ضمناً از شهروندان تقاضا می شود با توجه به فعال بودن برخی از مراکز در روزهای تعطیل و متفاوت بودن ساعات کاری مراکز در روز پنجشنبه با سایر ایام، جهت اطمینان از آخرین وضعیت کاری مراکز به سایت مرکز معاینه فنی خودروهای تهران مراجعه کنند. . .tehran.ir.

وی افزود: شهروندان برای مدیریت زمان و به حداقل رساندن تاخیر می توانند با استفاده از سامانه نوبت دهی آنلاین که از طریق سامانه تهران من در دسترس است و همچنین نوبت دهی تلفنی (96006000) با تعیین وقت قبلی به مرکز مورد نظر مراجعه کنند.

سلمانی در تشریح خودروهای مشمول معاینه فنی گفت: طبق قانون، خودروهای شخصی از زمان ساخت به مدت چهار سال از معاینه فنی معاف هستند، بنابراین شهروندان موظفند معاینه فنی دوره ای را برای توزیع جهت در طول سال و جلوگیری از معاینه فنی انجام دهند. ازدحام در مراکز در بررسی فنی به ماه تولید نیز توجه شده است. در حال حاضر خودروهای تولیدی آذر 1396 و قبل از آن و خودروهای وارداتی از آذر 1397 و قبل از آن مشمول معاینه فنی هستند.

وی افزود: بالاترین معاینه فنی در 11 مرکز منتخب بیهقی، سراج، شهید آبشناسان، دماوند، الغدیر، شقایق، نیایش، شهید چمران، خاوران، فدائیان اسلام و شهدای زمان آباد انجام شد. بر اساس ضوابط قانونی و ممیزی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران، مراکز منتخب دارای گواهی صلاحیت صدور معاینه فنی برتر می باشند. خودروها می توانند به صورت اختیاری در صورت دارا بودن شرایط لازم، معاینه فنی عادی یا برتر را بگذرانند و با قبولی در معاینه فنی برتر از 30 درصد تخفیف عوارض در طرح کاهش ترافیک برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه تفاوت معاینه برتر و عادی تنها در فرآیند تست آلایندگی خودرو است و قیمت آن یکسان است، در توضیح ارسال پیامک نظرسنجی به مشتریان مراکز معاینه فنی در تهران گفت: از چند ماه گذشته با توجه به مدیریت پرونده های مشتریان و ارتقای کیفیت ارائه خدمات با توجه به نیاز مشتریان، ارزیابی و سنجش کیفیت خدمات در مراکز بررسی فنی شهر تهران از طریق نظرسنجی پیامکی به خدمات مشتریان داوطلبان در مراکز بررسی فنی در تهران یک روز پس از دریافت گواهی معاینه فنی از با ورود به پرسشنامه به نشانی eforms.tehran.ir/تشخیص-فنی-خودروها، می توانند از طریق پیامکی که برایشان ارسال می شود، نسبت به تکمیل و ارائه نظرات خود در مورد خدمات مرکز اظهار نظر کنند. .

دیدگاهتان را بنویسید