ساعت کار مراکز معاینه فنی پایتخت در ماه مبارک رمضان اعلام شد


ساعت: 12:43
تاریخ انتشار: 1401/01/17
کد خبر: 1820032

رئیس ستاد مرکزی معاینه فنی خودرو در تهران گفت: ساعت کاری مراکز در ماه مبارک رمضان تغییری نکرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین مقدم درباره ساعات کار مراکز معاینه فنی در تهران توضیح داد: ساعت کار مراکز در ماه مبارک رمضان تغییری نکرده و معمولا مراکز معاینه فنی در تهران تا ساعت 17 فعال هستند. با توجه به ساعات کاری متفاوت مراکز، شهروندان می توانند از طریق سایت ستاد معاینه فنی خودرو در تهران inspection.tehran.ir از آخرین شرایط کاری و آدرس مراکز معاینه فنی مطلع شوند.

مدیر ستاد مرکزی معاینه فنی خودرو در تهران با اشاره به افزایش مراجعات شهروندان در اوایل سال جاری گفت: شهروندان تقریباً از 75 درصد ظرفیت پذیرش آنلاین و مراجعه از نوبت های قبلی استفاده کرده اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مراکز واقع در جنوب تهران خلوت بیشتری دارند، افزود: برای مدیریت هوا از شهروندان درخواست می شود خلوت ترین مراکز را برای معاینه فنی خودرو خود از طریق سامانه انتظار که در سایت موجود است انتخاب کنند. ستاد معاینه فنی ظرفیت خالی صف های اینترنتی به این مراکز جنوبی متصل است تا شهروندان با استفاده از نوبت و جدول زمان بندی به راحتی به این مراکز مراجعه کنند.

به گفته مقدم؛ ورودی مرکز بازرسی برای خودروهای نوبت آنلاین متفاوت است و این خودروها مجبور نیستند برای خودروهای دریافت کننده معمولی در صف بایستند.

مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه خودرو تهران برای مدیریت زمان و کاهش معطلی شاکیان از شهروندان خواست قطعات خودرو را که امکان بازرسی بصری توسط راننده وجود دارد مانند چراغ های هشدار و چراغ های ایمنی بررسی کنند. کمربند قبل از بازدید ، شیشه اکشن را پاک کنید و نمک بزنید.

به گزارش سایت شهرستان، وی در پایان به خودروهایی که در سال 1401 معاینه فنی می شوند، خاطرنشان کرد: بر اساس قانون هوای پاک، مدت معافیت معاینه فنی برای خودروهای شخصی و عمومی چهار سال و برای وسایل نقلیه عمومی یک سال تعیین شده است. به عنوان مثال در فروردین 1401 خودروهای تولیدی فروردین 1397 و قبل از آن مشمول معاینه فنی شدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید