رشد 8 درصدی بازدید از مراکز معاینه فنی در نیمه نخست امسال


ساعت: 16:14
تاریخ انتشار: 07/09/1401
کد خبر: 1900474

مدیرعامل مرکز معاینه فنی تهران گفت: در مجموع حدود 887 هزار دستگاه خودرو در 6 ماهه نخست امسال به مراکز معاینه فنی تهران ارجاع شده که نسبت به سال گذشته 8 درصد افزایش داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدرضا مفیدی، مدیرعامل مرکز معاینه فنی تهران گفت: در مجموع حدود 887 هزار خودرو در 6 ماهه نخست امسال از مراکز معاینه فنی تهران بازدید کردند که نسبت به سال گذشته 8 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در این 6 ماه عیوب آلایندگی معادل 90 هزار خودرو، تراز 52 هزار خودرو، کمک فنر 24 هزار خودرو، تست ترمز 67 هزار خودرو و وضعیت ظاهری 101 هزار خودرو به مراکز معاینه فنی در تهران مشکل شناسایی و در نهایت رفع شد تا موتورسوار معاینه فنی بگیرد.



به گفته مفیدی؛ در مجموع 29 درصد از خودروها در اولین بازدید به دلیل نقص فنی از کار افتادند که برخی از این خودروهای اسقاط دارای چندین نقص بودند.



وی درباره ارسال اتوبوس ها به یک شرکت واحد گفت: حدود 2700 خودرو به مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین تهران هدایت شدند. شهر تهران دارای سه مرکز معاینه فنی تک خطی خودروهای سنگین است که دو مرکز آن در پایانه های یک شرکت مستقر هستند.



مدیر عامل ستاد معاینه فنی استان تهران از صدور حدود 651 هزار گواهی معاینه فنی از ابتدای امسال تا پایان شهریور ماه خبر داد و گفت: از این تعداد حدود 117 هزار گواهینامه معاینه فنی با – بالا بوده است. کیفیت در مجموع حدود 18 درصد خودروهای ارسالی به مراکز MOT تهران دارای MOT عالی هستند.



وی گفت: روزانه حدود 5 هزار خودرو به مراکز معاینه فنی تهران از جمله مراکز بیهقی، نیایش، دماوند، شهید آبشناسان، سراج، خاوران، امام رضا(ع)، شهدای زمان آباد، بعث، فدائیان اسلام و ایران خودرو مراجعه می کنند. از ساعت 7:30 صبح تا 17:00 و مراکز شقایق، شهید چمران، الغدیر، چیتگر، ابوذر و تمامی واحدهای سیار از ساعت 7:30 صبح تا 16:15 باز هستند.



وی افزود: با توجه به فعالیت تعدادی از مراکز در روزهای تعطیل و متفاوت بودن ساعت کاری مراکز در روز پنجشنبه با روزهای دیگر، شهروندان به سایت ستاد معاینه فنی خودرو تهران به نشانی inspection.tehran مراجعه کنند. ir برای اطمینان از آخرین وضعیت عملیاتی مراکز. مدیر عامل مرکز معاینه فنی شهر تهران در مورد خودروهای مشمول معاینه فنی گفت: طبق قانون خودروهای شخصی از زمان تولید به مدت چهار سال از معاینه فنی معاف هستند. شهروندان برای توزیع راهنمایی در طول سال با مراکز MOT تماس حاصل کنند و از ازدحام در مراکز MOT در ابتدا و پایان سال فقط برای خودروهایی که به مدت چهار سال مطابق ماه تولید شده اند خودداری کنند. در حال حاضر خودروهای تولید داخل در مهر 1397 و پیش از آن مشمول MOT هستند و در شهریور 1397 و قبل از آن وارد شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید