بیش از 95 درصد تاخیرهای پروازی به دلیل بدی آب و هوا و مشکلات فنی است


ساعت: 19:57
تاریخ انتشار: 1301/09/12
کد خبر: 1915416

کریم آقایی بیان کرد: بیش از 95 درصد تاخیرهای پروازی استان فارس یا تغییرات جوی و یا نقص فنی هواپیما است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از شیرازماجرای تاخیر پروازهای فرودگاه شیراز حکایتی است که بارها از سوی مسافران مطرح شده و هر بار مسئولان به آن بی توجهی کرده اند.

تاخیرهایی که از ده یا بیست دقیقه شروع می شود و گاهی ساعت ها طول می کشد تا مسافران را مجبور به واکنش یا پیگیری کند.

در همین راستا شب گذشته چند نفر از مسافران شیراز به تهران با ارسال پیامی به سامانه عمومی پایگاه تحلیلی خبری شیراز خواستار پیگیری تاخیر چند ساعته این پرواز شدند.

بر اساس گزارش های موجود، پروازی که قرار بود ساعت 15:00 روز جمعه 11 آذر با چند مرحله تغییر ساعت شیراز را به مقصد تهران ترک کند، سرانجام ساعت 21 امشب شیراز را به مقصد تهران ترک خواهد کرد.


برای پی بردن به علت این حادثه و تاخیرهایی که گاهی پیش می آید، با مدیرکل فرودگاه های فارس گفت وگو کرده ایم.

غلامرضا کریم آقایی مدیرکل فرودگاه های فارس در گفتگو با شیرازه گفت: بیش از 95 درصد تاخیرهای پروازی در استان فارس یا تغییر آب و هوا یا نقص فنی هواپیما است وگرنه هیچ ایرلاینی دوست ندارد بد باشد و همیشه تلاش می کند که یک هواپیما را تغییر دهد. پرواز به موقع بودن


وضعیت بد نوشهر (شهر اصلی پرواز) باعث تاخیر در پرواز شیراز به تهران شد.

وی در خصوص تاخیر چند ساعته پرواز شیراز به تهران در 20 آذرماه گفت: قرار بود پرواز مذکور از نوشهر به شیراز و سپس تهران انجام شود که به دلیل شرایط بد جوی نوشهر ساعت 174 به تعویق افتاد. دقایق.

کریم آقایی در پاسخ به این سوال که بیشتر پروازهای فرودگاه شیراز با چه میزان تاخیر انجام می شود؟ وی گفت: میانگین تاخیر پروازها چندان قابل توجه نیست و روزانه حدود ده دقیقه است.

مدیر کل فرودگاه های استان فارس از جمله میانگین تاخیر پروازهای روز گذشته را ذکر کرد و افزود: 40 پرواز انجام شد که 4 پرواز با تاخیر انجام شد.

وی در پاسخ به این سوال شیراز که سامانه هوایی استان فارس را از نظر فنی چگونه ارزیابی می کنید؟ وی بیان کرد: فرودگاه شیراز هم اکنون سومین فرودگاه پرتردد کشور است که در نتیجه تمامی ایرلاین هایی که در کشور فعال هستند در استان فارس نیز فعال هستند.

کریم آقایی با اشاره به اینکه 17 شرکت هواپیمایی داخلی و 6 ایرلاین خارجی در استان فارس فعال هستند، افزود: به 24 مقصد داخلی و 10 مسیر بین المللی در شیراز پرواز داریم.

مدیر کل فرودگاه های فارس در پایان تصریح کرد: روزانه بین 15 تا 20 پرواز به مقصد تهران داریم و با توجه به ناوگانی که در کشور وجود دارد، برنامه پروازی فرودگاه شیراز قابل قبول است و مشکلی در این زمینه نداریم. شرایط زیرساخت

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید