تاخیرهای چند ساعته پرواز و علل آن / عدم پاسخگویی کارکنان صنعت هوانوردی در این فرآیند


ساعت: 10:33
تاریخ انتشار: 1401/04/07
کد خبر: 1879173

امروزه تأخیر در پروازهای داخلی به دلایل زیادی آسیب زیادی به مسافران وارد می کند که با توجه به افزایش چند برابری بلیت ها در سال های اخیر غیرمنطقی است و بار این فشارها به دلیل عدم پاسخگویی کارکنان هوانوردی بر دوش مردم است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بررسی‌ها نشان می‌دهد که تاخیر پروازها در ماه‌های اخیر نسبت به قبل افزایش چشمگیری داشته است و این روزها مسافران در فرودگاه‌های کشور به دلیل این تاخیرها مدت‌هاست بلاتکلیف هستند و زمانی مشکل بیشتر می‌شود که این تاخیرها در برخی موارد از چند ساعت هم بیشتر شود. بیش از یک روز طول می کشد.

به عنوان مثال، در نیمه دوم اردیبهشت، پروازی که قرار بود ساعت 21 روز سه شنبه به مقصد تهران حرکت کند، از ساعت 14:30 بعدازظهر چهارشنبه شروع به جابجایی مسافران کرد و هیچ یک از کارکنان فرودگاه مسئولیتی در قبال مسافران نداشتند.

قدیمی بودن ناوگان و مشکلات فنی باعث تاخیر می شود

در هفته‌های اخیر، کارکنان برخی شرکت‌های هواپیمایی پس از گلایه‌های متعدد مسافران، سن ناوگان و کاهش تعداد هواپیماهای فعال و آماده پرواز و تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه شرکت‌های هواپیمایی ایران را از عوامل اصلی لاستیک‌ها عنوان کردند. پروازهای مسافربری زمین گیر می شود این شرکت ها و شرکت هواپیمایی اجازه پروازهای خطرناک را نمی دهند.

حالا مسافرانی که در فرودگاه ها منتظرند سر دوراهی هستند و از کارمندان شرکت هواپیمایی تشکر می کنند که به زندگی خود فکر می کنند یا از اتفاقی که ناگهان بعد از این همه ماه، این همه نقص فنی و تاخیر افتاده انتقاد می کنند؟

سوالی که این روزها مطرح می شود این است که مدیران هواپیمایی کشور ماه ها و سال ها پیش فکر نمی کردند که سن ناوگان در حال افزایش است و در این ماه ها ناگهان دچار سانحه و نقص فنی هواپیما می شوند؟ و آیا راهی برای کنترل پروازها به جای منتظر ماندن مسافران وجود نداشت؟

افزایش چند برابری قیمت بلیط هواپیما و متعاقب آن افزایش درآمد شرکت های هواپیمایی

همه اینها در حالی است که از ابتدای شیوع کرونا به هر بهانه ای قیمت بلیت ها را بالا برده و درآمد کسب کرده اند و حالا مسافران باید پاسخگوی تخلیه ناوگان باشند و مسافران هزار و یک برنامه باید هزینه کنند. چندین برابر، برای پوشش این تاخیرها در مقصد هستند، در حالی که موارد فعلی آنها نیز عقب مانده است.

الان کارمندان خطوط هوایی و خطوط هوایی می گویند دستشان خالی است و این احساس را به آنها می دهد که مجانی مسافر حمل می کنند، در حالی که سفر زیارتی مشهد مقدس که قبلاً 300 تا 400 هزار کرون هزینه داشت، اکنون 1. یک A است. یک خانواده چهار نفره فقط حدود 8 میلیون تن برای یک بلیط رفت و برگشت هزینه دارد.

در کمال تعجب مدیرعامل یکی از ایرلاین ها در چند روز اخیر گفته بود: اگر بپذیریم که تحریم ها برداشته شود و ناوگان هوایی دولت اصلاح شود، اگر قیمت بلیت متوقف نشود، این شرایط ادامه خواهد داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ این روزها مردم بلیت هواپیما گران می گیرند، منتظرند، از نقص فنی می ترسند، همه ضررهای این تاخیر را متحمل می شوند و ژست مدیران را تحمل می کنند و به نظر می رسد همه این مشکلات باید برطرف شود. درست شد. مردم تصمیم می گیرند و مشخص نیست که نقش شرکت های هواپیمایی و خطوط هوایی و وزارت دادگستری در این میان چیست؟

همه اینها در حالی رخ می دهد که در کشورهای دیگر همه کارمندان بابت تاخیر چند دقیقه ای از مسافران و مردم عذرخواهی می کنند اما در کشور ما این تاخیر یکی دو ساعته طبیعی و طبیعی به نظر می رسد و ادامه این روند باعث عصبانیت مسافران شد.

91bd73de d384 4bd5 8513 dc6ba969b43b خبر خاکستری

به گزارش خبرنگار دانا؛ تمام تلاش ما برای ارتباط با مدیرعامل، سخنگوی و حتی روابط عمومی شرکت هواپیمایی بی نتیجه ماند و تنها پاسخ ما به این پیگیری ها پیام های صوتی بی پاسخ بود که همچنان منتظر این پاسخ هستیم و در صورت دریافت آن را منتشر خواهیم کرد.

البته شایان ذکر است که این مشکلات به ساماندهی هوانوردی ختم نمی شود و مشکلاتی از این دست در سیستم حمل و نقل عمومی، اتوبوس های تهران، اتوبوس های بین شهری و مترو وجود دارد که در گزارش های بعدی آن را دنبال می کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید