سازمان صنعت هوانوردی برای ساخت هواپیماهای مسافربری دستور کار دارد


ساعت: 10:18
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۱
کد خبر: 1917316

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع گفت: امروز در پی دستور رئیس جمهور مبنی بر ساخت هواپیمای مسافربری، سازمان صنعت هوایی مسیر خود را متناسب با توسعه این ناوگان تعیین کرده و در تلاش است تا سطح را بالا ببرد. سطح پایداری این ناوگان

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیر افشین حاج فرد، مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع در حاشیه بازدید از غرفه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در چهارمین نمایشگاه سخت ایران، حضور وزارت دفاع در این نمایشگاه را مهم و ضروری دانست. بیان کرد: این نمایشگاه بستری برای توسعه فناوری در کشور و تجربه محسوب می شود. همچنین ثابت شده است که هر زمان که کشور به توسعه فناوری توجه داشته است، در این زمینه به موفقیت هایی دست یافته ایم.

مدیرعامل سازمان صنایع هوافضای دفاعی با تاکید بر اینکه توسعه فناوری در فرآیند تولید یک محصول معنا پیدا می‌کند، افزود: باید فناوری محصولاتی را که فرصت تولید آن را پیدا کرده‌ایم توسعه دهیم و از این طریق زمینه ساز دستاورد این محصول برای سازنده بیا آماده بشیم

امیر حاجی فرد با اشاره به لزوم همکاری و تعامل با شرکت های دانش بنیان گفت: امروزه سازمان صنعت هواپیمایی بیش از پیش به شرکت های دانش بنیان وابسته است و به این وابستگی می بالد. ما تلاش می کنیم از شرکت های دانش بنیان حمایت کنیم و امروز میانگین بدهی ما به این شرکت ها به پایین ترین حد خود رسیده است.

وی با بیان اینکه پایداری و تاب آوری شرکت های دانش بنیان از اهداف سازمان صنعت هوایی است، گفت: این سازمان تلاش می کند به گونه ای عمل کند که شرکت های دانش بنیان فعالیت خود را تعمیق و افزایش دهند و در عرصه تداوم حضور داشته باشند. .

امیر حاجه فرد در خصوص ساخت هواپیمای مسافربری گفت: امروز سازمان صنعت هواپیمایی پیرو دستور رئیس جمهوری در خصوص ساخت هواپیمای مسافربری مسیر خود را متناسب با توسعه این ناوگان مشخص کرده و در تلاش است. تا سطح پایداری این ناوگان را افزایش دهیم و همچنین در این راستا با استفاده از ظرفیت های موجود در داخل، محصولات لازم را تولید کرده ایم و البته در خارج از کشور نیز مورد توجه هستیم.

وی بیان کرد: در زمینه ساخت هواپیماهای مسافربری تلاش می کنیم حداقل تا 3 سال آینده در این زمینه به موفقیت های عملی دست یابیم. البته در ساخت و توسعه هواپیماهای مسافربری استراتژی درون زا و برون گرا را دنبال می کنیم و انتظار می رود در سطح ملی هم افزایی خوبی ایجاد شود.

مدیرعامل سازمان صنعت هوایی در خصوص مراحل آماده سازی هواپیمای سیمرغ گفت: هواپیمای سیمرغ که اردیبهشت ماه با حضور وزیر دفاع رونمایی شد، امروز مراحل تاکسی را به پایان رسانده و در حال آماده سازی برای پرواز است.

دیدگاهتان را بنویسید