«بیوک آقا آسایش» درگذشت

ساعت: 13:23
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۲
کد خبر: 1783853

مداح طهارت اهل بیت(ع) و رزمنده مخلص دوران دفاع مقدس درگذشت حاج بیوک آسایس.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آناج، مداح اهل بیت عصمت و طهارت حاج بیوک آسایش پس از یک دوره بیماری مهلک کلیوی دار فانی را وداع گفت.

این مداح از رزمندگان لشکر عاشورا و پدر شهید علی آسایش بود.

در پی درگذشت این مداح تبریزی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار آذربایجان شرقی و نماینده ولی فقیه در استان این ضایعه را تسلیت گفتند.

در پیام محمدمهدی اسماعیلی آمده است:

«ما برای خدا هستیم و به سوی او باز می‌گردیم
خبر رحلت ذاکر وارسته و داغدار اهل بیت علیهم السلام ابوالشهید مرحوم حاج بیوک آسایش جاوید بسیار تأثیرگذار بود.

نام و آهنگ آن مرحوم برای عاشقان حسینی و رزمندگان جبهه های حق علیه گنهکاران در دوران شکوهمند دفاع مقدس به ویژه رزمندگان لشکر عاشورا آهنگی آشنا بود. او که در کنار مردم غیور آذربایجان در جبهه ها حضور داشت با صدای سوزناک خود در دل عاشقان مال و دین درخشید و فرزند دلبندش را تقدیم انقلاب کرد.

درگذشت این سرباز مخلص ولایت و آستان حسینی را به رهبر معظم انقلاب، مردم تبریز، همرزمان، بستگان و خانواده محترم آن مرحوم تسلیت عرض می نمایم.

از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت واسعه و دوستی با فرزند شهیدش و برای بازماندگان محترم صبر و اجر مسئلت دارم.

پیام تسلیت استاندار آذربایجان شرقی به مناسبت رحلت اهل بیت (ع) و رزمنده مخلص دوران دفاع مقدس حاج بیوک آسایش

استاندار آذربایجان شرقی نیز درگذشت حاج بیوک آسایش مداح مخلص اهل بیت(ع) و رزمنده مخلص دوران دفاع مقدس را تسلیت گفت.
متن پیام عابدین هورام به شرح زیر است:

به نام پروردگار شهدا و صالحین

یک تن کمتر از دو چشم
و عدد حکمت هزاران است

درگذشت حاج بیوک آسایش که با اخلاص اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) مورد مداحی و یاد قرار گرفت، درد و تأثر فراوانی بر من گذاشت.

مرحوم حاج بیوک آقا آسایش یکی از مصادیق بارز «مداحی انقلابی» و نمونه بارز و بارز «اصحاب آخرالزمان سیدالشهدا» است.

او امروز نه یک مجاهد، بلکه یک انقلابی و پدرسالار مخلص است که تمام عمر، یاد، سخنرانی و گام خود را در راه خدمت به اسلام و نهضت عاشورا و انقلاب اسلامی صرف کرد.

وی با لباس رزم لشکر عاشورا و با لباس مداحی حماسه سازان عاشورا در جبهه ها حضور داشت و فرزندش محمدعلی نیز از حضور ثابت جبهه ها بود و در نصر هفت علی خود را به علی اکبر حسین (ع).

این مصیبت وارده را به خانواده محترم ایشان، مردم شریف تبریز، جانبازان لشکر همیشه پیروز عاشورای حسینی، جامعه مداحان آذربایجان، مراجع تقلید استان، آن فقید سعید، رحمت و غفران الهی و رحمت الهی و برای بازماندگان تسلیت عرض می نمایم. بازماندگان صبر و اجر.

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در پی درگذشت مداح مخلص تبریزی پدر شهید و رزمنده دوران دفاع مقدس جناب حاج بیوک آقا آسایش جاوید

ما برای خدا هستیم و به سوی او باز می گردیم

خبر درگذشت مداح مخلص و انقلابی مرحوم آقای حاج بیوک آقا آسایش دردی عمیق بر دل ما نهاد و مایه تأثر و تأثر فراوان گردید.
حاج بیوک آسایش جاوید از سربازان لشکر 31 عاشورا بود که در دوران دفاع مقدس با نفس گرم و صدای غمگین خود از توان رزمی خود استفاده کرد. شتافت.
خاکریزهای اعتقادی رزمندگان اسلام و مردم متدین و متدین تبریز و خطه آذربایجان با نوای عاشورای این مرد وارسته و پاک آشنا شد و این سرود برای همیشه در اذهان آستان اهل بیت(ع) خواهد ماند. بیت (علیه السلام).
اینجانب این مصیبت وارده را به جامعه حسینی و خاندان مکرمش، به همه همرزمان و یارانش در سپاه عاشورا تسلیت می گویم و ضایعه درگذشت این عاشق شکسته و عاشق و یاد و نام حضرت معصومه (ع) را تسلیت عرض می نمایم. پیشکسوت مداحی و عزاداری و تربیت مکتب شیعه و اهل بیت(ع). از خداوند متعال علو درجات و علو درجات با اولیای الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم.

یاد و خاطره این مداح، خادم، متولی و یادآور اخلاص اهل بیت علیهم السلام برای همیشه در خاطره ها خواهد ماند.

سید محمدعلی آل هاشم
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی
و امام جمعه از تبریز

این گزارش می افزاید، گفتنی است حاج بیوک آسایش جاوید از دلاورمردان تبریزی نام آشنای سربازان لشکر 31 عاشورا است. حاج بیوک آقا آسایش جاوید اولین بار در سال 59 به جبهه سوسنگرد رفت و با نفس گرم و صدای غمگین خود از هنر رزمی استفاده کرد.
شهید علی آسایش جاوید فرزند حاج بیوک در عملیات نصر 7 به شهادت رسید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید