بی آبی 73 درصد از سدهای مازندران/ در حوزه پایین دست سد شهید رجایی مشکل تامین آب داریم.


ساعت: 11:12
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1810700

مدیر تاسیسات آب شرکت آب منطقه ای اعلام کرد؛

مدیر آب و برق شرکت آب منطقه ای مازندران گفت: سدهای استان هم اکنون 73 درصد کم آبی دارند که نسبت به سال گذشته 13 درصد کاهش داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد جواد طوسی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ، اظهار داشت: تاکنون 73 درصد از ذخایر سدهای استان تخلیه شده که نسبت به سال گذشته 13 درصد کاهش داشته است.
طوسی افزود: بیشترین کاهش ذخیره آب در سدهای استانی مربوط به سد شهید رجایی است که 36 درصد کاهش داشته و در حال حاضر تنها 53 درصد این سد توسط آب ذخیره می شود.
وی گفت: 69 درصد از ظرفیت ذخیره سازی سد مازندران توسط آب ذخیره می شود که نسبت به سال گذشته 1.3 درصد افزایش در سدهای استان داشتیم.
مدیر آب و تاسیسات برق آبی شرکت آب منطقه ای مازندران از کشاورزان به ویژه در محدوده پایین سد شهید رجایی خواست با استفاده از بارندگی های زمستانی و استفاده از ارقام محلی کم آب و تولید سریع زمین را شخم بزنند و شیار کنند. استخراج.
طوسی افزود: در حوضه زیرین سد شهید رجایی احتمالاً مشکل تامین آب داریم زیرا بارندگی در این منطقه بسیار کم است اما در سایر مناطق مانند سد البرز و میدجران در غرب استان وضعیت بهتری را در این منطقه شاهد هستیم. شرایط ذخیره آب.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید