بی توجهی به قوانین منجر به افزایش پرونده ها در دستگاه قضایی می شود

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین افزود: ضعف و بی توجهی به قوانین یکی از دلایل اصلی وقوع جرایم است. تلاش می کنیم با کمک مردم به ویژه رسانه ها این مشکل را حل کنیم.

وی افزود: در اکثر جرایم و تخلفات در اولین گام بلافاصله به نقد دستگاه قضایی می پردازند. قوه قضائیه مسئول پیشگیری از ارتکاب جرایم نیست، ابتدا نهادهای مسئول و مسئولان ذیربط باید اقدامات لازم را برای مقابله با آسیب های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرایم انجام دهند.

4793b240 7d8c 4637 bd6b 7b96c66b14e7 خبر خاکستری

فولیان با تاکید بر آموزش و افزایش دانش حقوقی مردم افزود: رسانه ها در واقع ناظر و مدافع حقوق عامه در جامعه هستند و می توانند نقش موثری در کاهش آسیب های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرایم داشته باشند.

معاون دادستان قزوین یادآور شد: بسیاری از انفعالات و سهل انگاری ها در انجام وظایف ناشی از همین بی اطلاعی از قوانین است.

وی با اشاره به رویکرد جدید دستگاه قضایی افزود: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری سند تحول نظام قضایی تهیه و برای تحقق این مهم برنامه ها و ماموریت های ویژه ای تدوین شده است. بر اساس این رویکرد، اجتماعی شدن دستگاه قضایی مورد توجه قرار گرفته است و در این راستا رسانه ها و مطبوعات وظایف مهمی دارند.

فولیان در پایان با اشاره به اینکه جلسات متعددی با شاکیان در بازه های زمانی مختلف داریم، گفت: پیشگیری ارزان ترین و آسان ترین راهبرد برای ایجاد امنیت و آرامش پایدار در جامعه است. لازم است رسانه ها دستگاه قضایی را در استیفای حقوق عمومی و پیشگیری از وقوع جرم یاری کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید