تاثیر لیموترش برای کاهش وزن در روز جدید

تاثیر لیموترش برای کاهش وزن در روز جدید

لیمو یکی از پرطرفدارترین ادویه ها به خصوص در روزهای گرم سال است که تحمل این شرایط را آسان می کند و احساس خنکی ایجاد می کند. علاوه بر محتوای ویتامین C مانند سایر مرکبات، این نوع لیمو حاوی عناصر کمیاب دیگری نیز می باشد که گنجاندن آنها در رژیم غذایی برای رفع نیازهای بدن موثر است.

در ادامه این مطلب، جدا از ذکر فواید عادت خوردن لیمو، به تاثیر مصرف آن در کاهش وزن نیز اشاره می کنیم. آنها عبارتند از:

لیموترش به عنوان یکی از بهترین منابع ویتامین شناخته شده است. این عضو کوچک مرکبات سرشار از ویتامین C است که برای مبارزه با پیری سلول های پوست، تقویت ایمنی بدن و بهبود جذب آهن بسیار مفید خواهد بود. لیمو همچنین سرشار از ویتامین B9 است که به کاهش خستگی و حتی بهبود افسردگی کمک می کند.

برای کاهش وزن موثر است

اگر تصمیم به کاهش وزن یا کاهش چربی بدن دارید، لیمو انتخاب خوبی برای گنجاندن در رژیم غذایی شماست. در واقع لیمو به دلیل اسیدیته بالا تاثیر بسیار خوبی در دفع قند و چربی از بدن دارد. علاوه بر این، لیمو باعث می شود به سرعت احساس سیری کنید و یک ضد گرسنگی عالی است. محتوای کم کالری لیمو یکی دیگر از مزایای کاهش وزن است.

مصرف لیموترش یکی از توصیه های مفید برای کنترل کلسترول خون است. وجود فلاونوئیدهای قوی در لیموترش باعث حفظ تعادل بین کلسترول خوب و بد خون می شود. به همین دلیل می توان لیمو را یکی از خوراکی های مفید برای پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی دانست.

مقابله با سرطان

لیمو علاوه بر اینکه در بهبود سلامت سیستم قلبی عروقی موثر است، در مبارزه با سرطان نیز تاثیر مثبت دارد. در واقع ترکیبات موجود در لیمو به سلول های سرطانی حمله می کنند و در عین حال از سلول های سالم محافظت می کنند. البته برای اثبات این اثرات به تحقیقات علمی بیشتری نیاز خواهد بود.

برخلاف آنچه برخی افراد معتقدند، آهک سبز حالت نارس آهک زرد نیست. بلکه نوع دیگری از لیمو با خواص ویژه است. وقتی به طور کامل رسیده، لیموترش سبز پوستی براق دارد. پوست زرد این نوع لیمو نشان دهنده رسیده بودن آن و گذشت بهترین زمان است. لیموها پس از چیده شدن از درخت دیگر رسیده نمی شوند و به همین دلیل باید لیموهای کاملا رسیده را خریداری کنید زیرا لیموهای نارس معمولا طعم تلخی دارند.

لیمو به دلیل اسیدی بودن برای افراد مبتلا به زخم معده و رفلاکس توصیه نمی شود و کسانی که سیستم گوارشی حساسی دارند باید در مصرف آن احتیاط کنند. همچنین حالت اسیدی لیمو در صورت مصرف مداوم به مینای دندان آسیب می رساند.

دیدگاهتان را بنویسید