تاثیر شگفت انگیز خواب طولانی در کاهش وزن

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که خواب طولانی‌تر می‌تواند به کاهش کالری دریافتی کمک کند، که به نوبه خود منجر به کاهش وزن بدون تغییر رژیم غذایی در طول روز می‌شود.

طبق یک مطالعه بالینی کوچک در بزرگسالان دارای اضافه وزن، خوابیدن یک ساعت یا بیشتر در هر شب می تواند به کاهش کالری کمک کند.

تاثیر شگفت انگیز خواب طولانی در کاهش وزن

محققان در ایالات متحده دریافتند افرادی که کمتر از شش ساعت و نیم در شب می خوابند، اگر بیش از 1.2 ساعت بخوابند، به طور متوسط ​​270 کالری بیشتر در روز از دست می دهند. دانشمندان بر این باورند که کاهش کالری به این روش برای یک دوره سه ساله می تواند بدون تغییر رژیم غذایی در طول روز، وزن فرد را به طور دائم 12 پوند کاهش دهد.

برخی از شرکت کنندگان در این مطالعه پس از بهبود خواب خود، 500 کالری کمتر در روز مصرف کردند. این مطالعه برای بررسی کاهش وزن طراحی نشده بود، اما محققان دریافتند که با تغییر خواب بیماران، دو هفته کالری کاهش می یابد.

دکتر اسرا تسالی از مرکز خواب دانشگاه شیکاگو گفت: اگر عادات خواب سالم برای مدت طولانی حفظ شود، به مرور زمان منجر به کاهش وزن می شود. “بسیاری از مردم سخت کار می کنند تا راه هایی برای کاهش کالری دریافتی خود بیابند تا وزن کم کنند. خوب، فقط خواب بیشتر می تواند به کاهش وزن کمک کند.”

این مطالعه بر روی 80 بزرگسال 21 تا 40 ساله با شاخص توده بدنی بین 25 تا 29.9 که به این معنی است که اضافه وزن دارند، مورد بررسی قرار گرفت. نیمی از شرکت کنندگان به طور تصادفی انتخاب شدند و هر شب برای مشاوره شخصی در مورد سلامت خواب تقسیم شدند تا مدت خواب آنها افزایش یابد. محققان در این مطالعه از داوطلبان نخواستند رژیم غذایی خود را محدود کنند یا برنامه ورزشی خود را تغییر دهند. همه آنها روی تخت خود می خوابیدند و از ابزارهای پوشیدنی برای ردیابی و تخمین مدت خواب خود استفاده می کردند.

تسالی می گوید، مطالعات قبلی نشان داده است که کمبود خواب می تواند منجر به افزایش وزن شود. با این حال، در مطالعه ما، فقط زمان خواب دستکاری شد و از شرکت کنندگان خواسته شد هر چه می خواهند بخورند. یکی از شگفت‌انگیزترین یافته‌های این مطالعه این است که یک جلسه خواب می‌تواند عادات خواب افراد را به اندازه کافی تغییر دهد تا الگوی خواب آنها را بهبود بخشد.

تسالی می‌گوید: «ما به‌تازگی به هر فرد در زمینه بهداشت خواب خوب آموزش داده‌ایم، در مورد محیط خواب شخصی او صحبت کرده‌ایم و توصیه‌های مناسبی را برای تغییراتی که می‌توان برای بهبود طول مدت خواب آنها انجام داد، ارائه دادیم.

دیدگاهتان را بنویسید