تاثیر واکسیناسیون تاج غیرقابل انکار است

ساعت: 20:12
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۸
کد خبر: 1793438

وی گفت: امروز دیگر بر کسی پوشیده نیست که واکسیناسیون تعداد مرگ و میرها و بستری شدن حاد در بیمارستان را به دلیل ابتلا به ویروس کرونا به میزان قابل توجهی کاهش داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ زهره آخوندی میبدی متخصص بیماری های عفونی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: یکی از ویژگی های ویروس کرونا این است که شدت پاسخ های ایمنی بدن را افزایش می دهد. آسیب خواهد دید.

وی گفت: در چنین مواردی واکسن از دو جهت می تواند به ما کمک کند. بدن در هنگام ورود ویروس کرونا تحت نظر است.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی افزود: دیگر پوشیده نیست که واکسیناسیون باعث کاهش چشمگیر مرگ و میر و بستری شدن حاد بر اثر کرونا شده است و این واقعیتی است که هم در کشور خودمان و هم در کشورهایی که واکسینه شده‌اند شاهد آن هستیم. خوب است.”

وی گفت: ما نمی توانیم علوم تجربی و زیستی را با آمار ریاضی بسنجیم. «توزیع و درصد مهم است. ما نمی‌توانیم تأثیر واکسن را کاملاً رد کنیم.

وی گفت: از آنجایی که واکسن می تواند بیش از 60 تا 70 درصد مصونیت به ما بدهد، این امر قابل قبول است و انتظار ما از واکسن کاهش شدت آلودگی و مرگ و میر است که در حال حاضر در حوزه کرونا اتفاق می افتد. داده شده.

وی گفت: مسلم است که واکسیناسیون توانسته مرگ و میر ناشی از بیماری عروق کرونر قلب را کاهش دهد، بنابراین میزان مرگ و میر افرادی که واکسینه شده اند با افرادی که واکسینه نشده اند بسیار متفاوت است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید