نقش تحقیقات علمی در توسعه کلی پایدار غیرقابل انکار است


ساعت: 15:57
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۵
کد خبر: 1916088

ابوالقاسم اکبری گفت: نقش پژوهش علمی در توسعه کلی پایدار به قدری مهم و غیرقابل انکار است که بدون شک می توان آن را موتور محرکه توسعه در همه عرصه ها اعم از فرهنگ، اقتصاد، سیاست و اجتماعی دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرترک، ابوالقاسم اکبری مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در مراسم نمادین گرامیداشت هفته پژوهش سال 1401 گفت: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برای گسترش فرهنگ پژوهش در جامعه و ارج نهادن به مقام محقق، خطر 25 شورای فرهنگ عمومی کشور آن را روز پژوهش علمی نامگذاری کرد.

وی افزود: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از سال 1379 چهارمین هفته آذرماه را به عنوان هفته پژوهش نامگذاری کرد که علت نامگذاری این روز این است که مردم در این روز بیشتر به اهمیت پژوهش علمی، نقش و جایگاه خود آگاه شوند. و تأثیر در مدیریت سازمان ها، مدیریت دولت و جامعه و بهبود شرایط زندگی. به شهروندان

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: توسعه علمی، صنعتی و فرهنگی هیچ کشوری بدون توجه به موضوع پژوهش علمی موفق نخواهد بود، در واقع پژوهش علمی موتور محرکه پیشرفت و توسعه پایدار در هر کشوری است.

اکبری افزود: اگر پژوهش نباشد دانش بشری افزایش نمی یابد و دچار رکود می شود. بدون پژوهش، فعالیت های آموزشی از پویایی و نشاط لازم برخوردار نخواهد بود. هر چه به عنوان پیشرفت علم در دوره های مختلف تاریخ می دانیم حاصل تلاش است، افرادی بودند که رویکرد پژوهشی در کار خود داشتند.

وی با بیان اینکه ذهن کنجکاو همواره محرک فعالیت های پژوهشی آنان بوده است، تصریح کرد: نقش پژوهش های علمی در توسعه کلی پایدار به قدری مهم و غیرقابل انکار است که می توان آن را موتور محرکه توسعه در همه عرصه ها از جمله فرهنگی، اقتصادی نامید. ، سیاست و جامعه

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید