تاثیر 40 درصد موفقیت ها در کنکور امسال

تاثیر 40 درصد موفقیت ها در کنکور امسال

سرپرست وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اهمیت امنیت تحصیلی گفت: اقدامات لازم برای تامین امنیت تحصیلی انجام شده است.

صحرج سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پایان اولین بخش از نشست استانداران سراسر کشور که با حضور وزیر کشور و مدیران کل آموزش و پرورش برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: امروز روز خوبی است. جلسه ایجاد هماهنگی و همدلی برای برگزاری امتحانات کنکور سراسری کشور برگزار شد. امسال این آزمون ها 40 درصد تاثیر مطمئن در کنکور دارد. بدون شک واضح است که همه برای این تحول آماده هستند و برای اجرای یک فرآیند یادگیری مستمر که منجر به اندازه گیری قابل اعتماد می شود برنامه ریزی می کنند.

وی افزود: آموزش و پرورش در یک فرآیند از پیش تعیین شده امتحانات را انجام می دهد اما آنچه در این مقطع مهم است درک موضوع ایجاد این تحول است. بدون شک بحث امنیت امتحان بسیار مهم است و باید برای تحقق این امنیت اقدامات لازم صورت گیرد.

وزیر موقت آموزش و پرورش ادامه داد: سوالات از مرحله طراحی تا رسیدن به دست داوطلبان اقدامات مختلفی برای تامین امنیت خواهد داشت اما سوالات پس از باز شدن مخزن منتشر می شود و به دست دانش آموزان می رسد. این رویه ای است که در گذشته نیز وجود داشته است، اما برای دوری از شک، امسال سوالات را پس از باز کردن مخزن درج می کنیم.

صحرج تاکید کرد: در حال حاضر بیش از 4 هزار حوزه امتحانی داریم که دستورالعمل تجمیع آنها صادر شده است اما با توجه به شرایط جغرافیایی هر استان تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید