تاخیر دیگری در افزایش حقوق بازنشستگان

تاخیر دیگری در افزایش حقوق بازنشستگان

پیش از این یکی از اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از تعویق افزایش حقوق کارمندان و مستمری بگیران خبر داده بود. بر اساس اظهارات جبار کهسی نژاد در 23 آبان، با توجه به اینکه دولت نمی تواند معوقات آبان ماه را پرداخت کند، افزایش حقوق دو ماه گذشته را در آذرماه پرداخت خواهد کرد. بر اساس اطلاعیه مدیرکل روابط عمومی و فعالیت های بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری مورخ 9 آبان ماه، به دلیل عدم بارگذاری اطلاعات افزایش میزان کمک های عائله مندی و فرزندان از موسسات، افزایش خانواده کمک هزینه، اولاد و معوقات مهر و آبان به همراه دستمزد هازارد پرداخت می شود. رئیس کمیسیون اجتماعی امروز 16 آذرماه در مجلس گفت: کمیسیون اجتماعی موضوع عدم اجرای افزایش حقوق کارکنان دولت در ماه های مهر و آبان را پیگیری می کند.

مهدی عیسی زاده گفت: استدلال دولت برای اجرا نشدن قانون افزایش حقوق کارمندان در آبان ماه این بود که دستگاه های اجرایی اطلاعات خود را ثبت نکرده اند و این در حالی است که دولت به کامل بودن سامانه مربوطه از ابتدای سال تاکنون اشاره کرده است.تامین اجتماعی پیگیری شد و دولت قول داد افزایش حقوق کارمندان در آذرماه انجام شود و معوقات در مهر و آبان پرداخت شود. وی ابراز امیدواری کرد که این بار دولت به وعده خود عمل کند.

بر این اساس مقرر شد مبلغ یک میلیون و 50 هزار تومان به اضافه امتیازی که مجلس تصویب کرد به حقوق کارمندان و 900 هزار تومان به حقوق بازنشستگان اضافه شود، کمک هزینه عائله مندی 50 درصد افزایش یافته و حقوق کودکان نیز 100 درصد افزایش خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید