چه کسی رکورددار تاخیر در افزایش حقوق بازنشستگان است؟

چه کسی رکورددار تاخیر در افزایش حقوق بازنشستگان است؟

به گزارش ایرنا، موضوعاتی از جمله تاخیر در افزایش مستمری بازنشستگان و یا بلاتکلیفی این افزایش در فضای مجازی مطرح شده که تا آغاز افزایش مستمری بازنشستگان از فروردین ماه امسال نگرانی جامعه بازنشستگان را به همراه داشته است.

پیش از این، دولت افزایش مستمری بازنشستگان بیمه را در خرداد یا تیرماه اعلام کرده بود و حتی در سال 1395 این افزایش در مرداد ماه اعمال شد که بیشترین تاخیر در آن زمان بود.

بر اساس این گزارش، افزایش مستمری مستمری بگیران در اردیبهشت ماه گذشته تعیین و ابلاغ شد و دولت قبل در خرداد 1400 آن را اجرا کرد و بر اساس اطلاعات، افزایش حقوق 99 مستمری بگیر حداقل مستمری بگیران 26 درصد افزایش یافته است. از حداقل مستمری 15 درصد به اضافه مبلغ ثابت یک میلیون و 660 هزار و 140 ریال و این افزایش از تیرماه همان سال اعمال شد و مابه التفاوت در سه ماهه اول سال در تیر و مرداد پرداخت شد.

افزایش حقوق بازنشستگان در سال 1998 برای حداقل مستمری مطابق با اعمال ماده. این افزایش بر اساس ماده 96 قانون تامین اجتماعی در اسفند 97 تعیین شد که در فیش حقوقی اردیبهشت ماه اجرایی و مابه التفاوت فروردین ماه همان سال در خرداد ماه پرداخت شد.

افزایش مستمری مستمری بگیران بیمه در سال 1397 برای دریافت کنندگان حداقل مستمری 19.5 درصد و برای سایر مقاطع 13 درصد بوده که افزایش حقوق از اردیبهشت ماه اعمال می شود. همچنین افزایش مستمری مستمری بگیران بیمه شده در سال 96 معادل 14.5 درصد و برای مابقی مقاطع 12.5 درصد است که در اردیبهشت 96 ابلاغ و در خرداد ماه اجرایی شد.

با آخرین پرداخت حقوق بازنشستگان به دولت قبل

بر اساس این گزارش، افزایش مستمری مستمری بگیران بیمه در سال ۱۳۹۵ در تمامی سطوح ۱۴ درصد افزایش یافته است.

درصد افزایش مستمری مستمری بگیران بیمه شده بر اساس حداقل دستمزد تعیین شده توسط کارگران در شورای عالی کار و مزایای ناشی از آن تعیین می شود.

دستمزدها در سال 1401 نسبت به سال گذشته 57.4 درصد افزایش یافت، به طوری که حداقل دستمزد ماهانه از 2 میلیون و 554 هزار و 950 تن به 4 میلیون و 179 هزار و 750 تن و حداقل دستمزد روزانه از 88 هزار تن به 139 هزار تن رسید.

سازمان بیمه گر جلساتی را با واحدهای صنفی برای افزایش تعداد مستمری بگیران تشکیل می دهد و پس از بررسی قانونی درصد افزایش مورد نظر را به عنوان پیشنهاد به وزیر کار جهت افزایش هیات مدیره جهت تصویب به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال می کند. کابینت.

سازمان تامین اجتماعی امسال در اولین روز کاری پس از عید نوروز (14 فروردین 1401) با حضور رئیس و اعضای هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران، رئیس اتحادیه ایثارگران و نمایندگان و مدیران مربوطه افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران در سال 1401.

پس از بحث و گفتگوی عمیق بین نمایندگان بازنشستگان و مدیران تامین اجتماعی، مقرر شد با تشکیل جلسات کارشناسی و تخصصی ظرف یک هفته رفیق، مطلوب ترین راهکار افزایش مستمری و ایجاد رضایتمندی برای این قشر محترم اتخاذ و پیشنهاد گردد.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی ابراز امیدواری کرد: اتخاذ تصمیمات صحیح موجب رضایتمندی بازنشستگان و ایجاد انصاف در پرداخت ها شود که هدف این سازمان است. حرکت خواهیم کرد.

افزایش مستمری مستمری بگیران تامین اجتماعی از اردیبهشت 1401 در فیش های حقوقی

میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از اعمال مواد 96 و 111 قانون افزایش مستمری‌ها خبر داد و گفت: با همکاری دولت، افزایش مستمری‌ها در اردیبهشت ماه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: مواد 96 و 111 افزایش حقوق بازنشستگان در نظر گرفته شد و کارشناسی برای افزایش مستمری مستمری بگیران که حداقلی تلقی می شود طبق ماده 111 نهایی شد و جلسات ادامه یافت. در بالا بردن سطوح دیگر

به گفته مدیرعامل، رویکرد راهبردی اتخاذ بهترین تصمیم در حوزه عدالت و حمایت از حقوق ذینفعان با اجماع شرکا و نمایندگان بازنشستگان و بر اساس الزامات و توانمندی های قانونی سازمان است.

در دولت سیزدهم به منظور کمک به جامعه کارگری و بازنشستگان نسبت به تورم، شاهد افزایش 57.4 درصدی دستمزد کارگران هستیم که شامل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نیز می شود.

بیشترین اعتراضات و تجمعات جامعه بازنشستگان در دولت قبل

در سال های گذشته درصد افزایش مستمری های تامین اجتماعی دور از واقعیت بود. در دولت قبل بازنشستگان تامین اجتماعی از جمله افرادی بودند که در اعتراض به عدم پرداخت حقوق و اجرای قانون به طور مرتب تجمعات سراسری برگزار می کردند. در حالی که نتایج سال‌های گذشته نشان می‌دهد با بیشترین تاخیر در پرداخت‌ها در دولت قبل، آن را بانک مرکزی گرفته است.

با تدابیر دولت سیزدهم شاهد افزایش مستمری بازنشستگان و کاهش کسری معیشتی هستیم. این افزایش حقوق بازنشستگی با عدم تاخیر پرداخت حقوق بازنشستگان، افزایش قدرت خرید، افزایش تقاضای بازار و رونق تولید را در پی خواهد داشت.

بر اساس آخرین آمار 4 میلیون و 300 هزار بازنشسته تامین اجتماعی مستمری دریافت می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید