تاریخ معرفی نخست وزیر جدید انگلیس اعلام شد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ همزمان با ورود 11 سیاستمدار ارشد حزب محافظه کار به انتخابات و رقابت برای ریاست آن حزب، زمان معرفی نخست وزیر جدید انگلیس اعلام شد.

کمیته 1922 حزب محافظه کار در اوایل صبح سه شنبه اعلام کرد که نخست وزیر جدید بریتانیا در 5 سپتامبر با اولین رای برای آغاز حذف نامزدها در یک رقابت شلوغ و غیرقابل پیش بینی معرفی می شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این کمیسیون در بیانیه ای اعلام کرد که نامزدهای رهبری حزب محافظه کار و نخست وزیر انگلیس برای رفتن به دور اول رای گیری حتی به حداقل 20 رای موافق از 358 نماینده این حزب نیاز دارند. چهار شنبه.

طبق قوانین، هرکسی که کمتر از 30 رای کسب کند، قبل از برگزاری رای دیگر در روز پنجشنبه، حذف خواهد شد.

به گزارش رویترز، تقریباً تمام 11 مدعی برای پست نخست وزیری بریتانیا وعده کاهش مالیات های بزرگ را برای جلب حمایت هم حزبی های خود داده اند.

گراهام بردی، رئیس کمیته 1922، روند انتخابات را توضیح داد: “من بسیار مشتاقم که این کار را به آرامی، تمیز و سریع انجام دهم.”

قانونگذاران پیش از برگزاری رای گیری پستی در میان اعضای حزب محافظه کار که تعداد آنها کمتر از 200000 نفر است، میدان را به دو نامزد نهایی محدود خواهند کرد.

به گزارش رویترز، برادی گفت: «به نظر می رسد در حال حاضر یک میدان بسیار بزرگ وجود دارد، یک مسابقه پر جنب و جوش. امیدوارم رقابت بسیار سازنده ای داشته باشیم، اما این فرصت واقعاً خوبی است تا یک بحث درست، سالم و سازنده در مورد جهت گیری آینده حزب محافظه کار داشته باشیم.”

دیروز لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس با اعلام نامزدی خود برای ریاست حزب محافظه کار و نخست وزیر انگلیس، وعده کاهش مالیات ها را از همان روز اول کاری داد.

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا روز پنجشنبه پس از استعفای حداقل 50 نماینده مجلس و مقامات دولتی، استعفای خود را اعلام کرد.

دومینوی استعفاها پس از افشای افشاگری ها مبنی بر اینکه جانسون کریس پینچر را به عنوان یک مقام ارشد در حزب محافظه کار منصوب کرد، علیرغم اینکه می دانست در سال 2019 تحت تعقیب است، آغاز شد. پینچر خود هفته گذشته پس از فاش شدن تجاوز جنسی به دو زن در 29 ژوئیه از سمت خود استعفا داد. .

این رویدادها آخرین رسوایی بود که جانسون را در بر گرفت. چند ماه پیش انتشار اخباری در رسانه‌ها مبنی بر اینکه دفتر نخست‌وزیر انگلیس در بحبوحه محدودیت‌های کرونا جشن‌های اول ماه مه را برای مردم ترتیب داده است، جانسون را در آستانه رای عدم اعتماد به پارلمان قرار داد، اما دولت او موفق شد. برای زنده ماندن از این سرنوشت

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید