مهم ترین گزینه ها برای جایگزینی نخست وزیر انگلیس

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ لیز تراس نخست وزیر بریتانیا روز پنجشنبه استعفا داد و به دوره ناامیدکننده خود در خیابان داونینگ 10 پایان داد.

استعفای لیز تراس بار دیگر جرقه رقابتی را بین نامزدهای برجسته برای کسب ریاست حزب محافظه کار و در نتیجه نخست وزیری بریتانیا خواهد زد. این دومین رقابت انتخاباتی در 4 ماه گذشته است.

لیز تراس، 47 ساله، که تنها 45 روز در قدرت بوده، تا زمانی که حزب محافظه کار جانشین او را معرفی نکند، در سمت خود باقی خواهد ماند. روند انتخاب رئیس حزب باید در حدود 10 روز به شیوه ای سریع حل شود.

گراهام بردی، یکی از نمایندگان ارشد محافظه کار، گفت که هر یک از نامزدها باید 100 رای از نمایندگان کسب کنند و رقابت تا جمعه هفته آینده به پایان می رسد.

ریشی سوناک، 42 ساله، که در رقابت های انتخاباتی قبلی توسط لیز تراس شکست خورد، این بار به عنوان شانس اصلی برای نخست وزیری تلقی می شود، اگرچه به نظر می رسد اجماع در میان محافظه کاران به سختی حاصل شود و حزب کارگر دوباره خواستار یک انتخابات سراسری انتخابات سراسری برگزار شد.

بوریس جانسون، که توسط تراس جایگزین شد، نامزد دیگری است که گفته می شود شرایط رقابت را بررسی می کند. دبیر سیاسی روزنامه تایمز روز پنجشنبه نوشت: او در این زمینه مشغول است تا نظر دیگران را جویا شود اما گفته می شود اعتقاد شخصی او این است که چنین اتفاقی به نفع منافع ملی است.

پنی موردانت، مشاور سابق وزیر بازرگانی بریتانیا در امور بین‌الملل، بن والاس، وزیر دفاع دولت بوریس جانسون و جیمز کلورلی، وزیر خارجه کنونی بریتانیا، دیگر سیاستمدارانی هستند که به عنوان جایگزین‌های احتمالی لیز تراس معرفی شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید